آب آشامیدنی در مناطق خشک از هوا فراوری می گردد

به گزارش عینک گوچی، به گزارش خبر گزاری مهر به نقل ازدیلی میل، یک پارچه نانوفیبر به ساکنان مناطق خشک کمک می نماید از هوا آب آشامیدنی بسازند.

آب آشامیدنی در مناطق خشک از هوا فراوری می گردد

یک دستگاه برداشت آب هوا که سبک است و با باتری کار می نماید، قابلیت فراوری 10 گالن آب از هوا را در یک ساعت حتی در مناطق خشک دارد.

این پروژه به دانشگاه آرکان تعلق دارد و با استفاده از پلیمرهای الکترو اسپین آب را از هوا بیرون می کشد.

این پلیمرها در مقیاس نانو هستند. همچنین نسبت سطح به حجم در این پلیمرها بسیار بیشتر از این نسبت در غشاهای مورد استفاده در دستگاه های تقطیر آب است.

شیوه معمول برداشت آب از هوا به وسیله مش های مه انجام می گردد. این مش ها شامل ورقه ای مشبک از پلیتن است که بین دو قطب مثبت و منفی واقع شده است.

بخار آب روی فیبرهای کوچک متراکم می گردد و وارد بطری های زیر این دستگاه می گردد. این روش حتی در شرایط مرطوب نیز آب کمی فراوری می نماید.

اما شینگ چونگ جاش وانگ از دانشگاه ارکان دراوهایو و گروهش ماده جدیدی ابداع نموده اند که آب بیشتری از هوا برداشت می نماید.

در سیستم جدید فیبرهای مقیاس نانو دور بخش هایی از گرافیت منبسط گردیده، می پیچیند تا سطحی وسیع برای تجمیع قطرات آب فراهم نمایند. ازسوی دیگر گرافیت نیز سبب می گردد هنگام فشردن یا گرم کردن مواد آب از آنها خارج گردد.

به گفته وانگ دستگاه های برداشت آب با کمک این نانوفیبرها می توانند روزانه تا180 لیتر آب به ازای هر متر مربع فراوری نمایند.

حال آنکه سیستم های تجاری که اکنون در مراکش به کار گرفته گردیده اند، روزانه فقط 30 لیتر به ازای هر متر مربع فراوری می نمایند.

نانوفیبرها علاوه بر استخراج آب از هوا گرد وغبار و باکتری را از آن جدا می نمایند به عبارت دیگر آب قابل آشامیدن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آب آشامیدنی در مناطق خشک از هوا فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب آشامیدنی در مناطق خشک از هوا فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید