برنده جایزه گنکور جوانان معرفی گردید

به گزارش عینک گوچی به نقل از لیورابدو-هیئت داوران جایزه گنکور دبیرستانی ها، کلارا دوپون مونود را برای رمان پذیرش که 25 ماه اوت از سوی انتشارات استوک در فرانسه منتشر شده بود به عنوان برنده سال جاری این جایزه معرفی کردند.

برنده جایزه گنکور جوانان معرفی گردید

رمان پذیرش پیش از این جایزه فمینا و جایزه لاندرنو از جوایز مهم فصل ادبی فرانسه را از آن خود نموده بود و به لیست مرحله دوم جایزه اصلی گنکور نیز راه یافته بود.

کلارا دوپون موند در پذیرش سرگذشت خانواده ای را روایت می نماید که با تولد یک نوزاد معلول زندگی شان با بحرانی نو روبه رو می گردد. نویسنده این جا از برادر کوچک خود می گوید که چندین معلولیت را همزمان دارد و روایتی مجذوب نماینده از وجود خود از نگاه خواهر و برادرش و پیچیدگی و سختی پذیرش یک وجود متفاوت در کانون خانواده ارائه می دهد.

کلارا دوپون موند، متولد سال 1971 در پاریس و دانش آموخته رشته ادبیات و زبان فرانسه کلاسیک است و از سال 1998 تا به امروز 8 رمان دیگر نیز منتشر نموده است. او در سال 2019 مدیرمسئول ادبی انتشارات فرانسوی جی سی لاته در بخش آثار غیرداستانی شد؛ علاوه بر این که روزنامه نگار، گزارشگر، گزارشگر ارشد و سردبیر چندین مجله ادبی بوده و برنامه های مختلف فرهنگی و ادبی در رادیو و تلویزیون فرانسه اجرا می نماید.

تا به امروز از رمان پذیرش نزدیک به 3500 نسخه در فرانسه به فروش رفته و این دومین بار است که انتشارات استوک بعد از گذشت 14 سال برنده یک جایزه مهم ادبی در فرانسه می گردد.

سال گذشته دجایلی اماردو امل، نویسنده اهل کامرون برای رمان بی قراری برنده جایزه گنکور دبیرستانی ها شد.

جایزه گنکور دبیرستانی ها جایزه ادبی و فرانسوی است که به عنوان شاخه ای از جایزه گنکور و با ابتکار موسسه فناک فرانسه و وزارت آموزش ملی، جوانان و ورزش و با توافق و هماهنگی آموزشگاه در سال 1988 راه اندازی شد. ده عضو آموزشگاه گنکور، دوازده اثر ادبی را به عنوان نامزد دریافت این جایزه بر می گزینند و حدود دو هزار دانش آموز دبیرستانی، پس از مطالعه و به بحث گذاشتن نامزدها، با رأی خود برنده نهایی را معین می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برنده جایزه گنکور جوانان معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه گنکور جوانان معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید