تاثیر مخرب آلودگی هوا بر حافظه انسان

به گزارش عینک گوچی، محققان بریتانیایی دریافتند قرارگیری در معرض میزان بالا آلودگی هوا ریسک ابتلا به زوال عقل را تا 40 درصد افزایش می دهد.

تاثیر مخرب آلودگی هوا بر حافظه انسان

ایان کاری، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لندن، در این باره می گوید: ما دریافتیم بیماران سالمند ساکن در نواحی با آلودگی بالاتر هوا در سال های بعد با احتمال بیشتر ابتلا به زوال عقل روبرو هستند.

محققان تاکید می نمایند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه برای تایید و فهم رابطه احتمالی بین آلودگی هوا و دمانس انجام گردد.

محققان در این مطالعه، گزارش 131 هزار فرد بزرگسال در رده سنی 50 تا 79 سال را آنالیز کردند که هیچ یک در ابتدا مطالعه مبتلا به زوال عقل نبودند.

بعد از پیگیری وضعیت این افراد به مدت 7 سال، حدود 2200 نفر یا 2 درصد از شرکت نمایندگان مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند.

نتایج نشان داد افراد ساکن در مناطق دارای بالاترین میزان اکسید نیتروژن در مقایسه با افراد ساکن در مناطق دارای پایین ترین میزان آلودگی هوا، 40 درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به زوال عقل قرار داشتند. ریسک ابتلا به آلزایمر، متداول ترین نوع زوال عقل، نیز در مورد افرادی که در معرض بالاترین میزان اکسید نیتروژن قرار داشتند 50 درصد بیشتر بود.

محققان در مورد پیشگیری از ابتلا به زوال عقل یا یاری به کُندشدن روند پیشرفت آن، توصیه های را مطرح می نمایند که شامل ورزش منظم، رژیم غذایی سالم با میزان کم چربی های اشباع گردیده و همراه با مصرف زیاد میوه و سبزیجات، داشتن خواب کافی، حفظ فعالیت مغز با انجام اقداماتی نظیر پازل، یادگیری جدید و فعالیت های اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاثیر مخرب آلودگی هوا بر حافظه انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مخرب آلودگی هوا بر حافظه انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید