توافق ایران نشان می دهد مذاکره کارساز است نه تحریم

به گزارش عینک گوچی، خبرنگاران: یک روزنامه مهم چینی نوشت: نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای ایران نشانگر درست بودن تکیه چین بر مذاکره به جای تحریم و تهدید به استفاده از زور بوده است.

توافق ایران نشان می دهد مذاکره کارساز است نه تحریم

به گزارش گروه بین الملل عینک گوچی به نقل از روزنامه مردم چاپ چین، نتیجه پیروز مذاکرات هسته ای با ایران نشان می دهد که مذاکره و نه تحریم و تهدید به استفاده از زور کارساز بوده و از این فرایند احتمالا می توان برای کره شاقتصادی نیز استفاده کرد.

بر اساس توافق حاصل شده، تحریم های سازمان ملل و آمریکا و اروپا در ازای محدود شدن برنامه هسته ای ایران، لغو خواهد شد.

چین یکی از طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران بوده و بارها مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه خاطرنشان کرده است. چین البته از تحریم های شورای امنیت علیه ایران حمایت نموده و تهدید برای استفاده از زور را محکوم نموده است.

این روزنامه چینی که ارگان رسمی حزب کمونیست به شمار می رود، در ادامه افزود: مذاکرات پیامی از امید را برای جهان ارسال کرد که تلاش های دیپلماتیک در نهایت توانسته است پس از بیش از یک دهه تنش، به پیروزیت دست یابد.

روزنامه مردم تاکید کرد: واقعیت ها نشان می دهد که مذاکره و گفتگو تنها راه درست و جهت موثر برای حل مساله هسته ای ایران بود و تهدید برای استفاده از زور علیه ایران و اعمال تحریم های یکجانبه غیر قابل قبول بوده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: توافق هسته ای با ایران می تواند مرجعی برای حل و فصل سایر مسائل منطقه ای از جمله مساله هسته ای شبه جزیره کره باشد.

کره شاقتصادی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.کره شاقتصادی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است.

مذاکرات شش جانبه پس از آخرین دور در سال 2008 میلادی با شکست روبرو شد. کره شاقتصادی مخالفت خود را با بازرسی هایی که هدف آن راستی آزمایی تعهدات پیونگ یانگ بود، خاطرنشان کرد.

پ

منبع: تسنیم

به "توافق ایران نشان می دهد مذاکره کارساز است نه تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ایران نشان می دهد مذاکره کارساز است نه تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید