ذخیره آب در سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش دارد

به گزارش عینک گوچی، مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ گفت: ذخیره آب در سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد و نسبت به میانه بلند مدت 73 درصد کاهش داشته است.

ذخیره آب در سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش دارد

به گزارش گروه استان های عینک گوچی، سید مجتبی موسوی نایینی، مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ در خصوص حجم سد زاینده رود و مقدار ورودی و خروجی آن اظهار کرد: مقدار ورودی به سد زاینده رود و خروجی از آن حدود 11 مترمکعب بر ثانیه است.

موسوی نایینی افزود: در بازه مشابه زمانی سال گذشته حجم سد زاینده رود 184 میلیون مترمکعب و در میانه بلندمدت 617 میلیون مترمکعب بود و ذخیره آب در مخزن سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد و نسبت به میانه بلندمدت 73 درصد کاهش داشته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ تأکید کرد: مقدار بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز در ایستگاه شاخص زاینده رود، کوهرنگ 560 میلیمتر است که در سال گذشته در بازه زمانی مشابه مقدار بارش ها 436 میلمتر و در بلند مدت میانگین بارش ها 632 میلیمتر بود و به ترتیب 28 درصد افزایش و 11 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه به عبارتی تنها 13 درصد از مخزن سد زاینده رود آب دارد، تأکید کرد: از ابتدای سال آبی جاری حجم ورودی به مخزن سد زاینده رود حدوداً 98 میلیون متر مکعب بوده است.

موسوی نایینی ادامه داد: در بازه زمانی مشابه حجم ورودی به سد مخزن زاینده رود در سال گذشته حدوداً 156 میلیون متر مکعب و در میانگین بلند مدت حجم ورودی به سد زاینده رود 210 میلیون متر مکعب بوده است که به ترتیب 37 درصد و 54 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این که در رتبه پنجاهم از لحاظ بارش در 51 سال گذشته هستیم، شرح داد: بارش های نسبتاً بهتری نسبت به سال آبی گذشته داشته ایم، اما از لحاظ آماری طی پنجاه و یک سال اخیر فقط در سال آبی 97-96 در شرایط بدتری بوده ایم و آورد کمتر نسبت به امسال داشته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ذخیره آب در سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره آب در سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید