رشد 79 میلیارد دلاری اکتیویژن و الکترونیک آرتز در پی سال ها فروش آیتم

به گزارش عینک گوچی، موسسه آماری DFC Intelligence گزارشی بلند و بالا از جریان های تازه صنعت بازی منتشر نموده است؛ گزارشی که می گوید بازی های آنلاین بلند مدت یا به اصطلاح Games-as-a-service به بخش بزرگ و مهمی از تجارت شرکت های بازی سازی تبدیل شده اند؛ طوری که می توان این بازی ها را مهم ترین عامل رشد بسیار زیاد شرکت های الکترونیک آرتز، اکتیویژن و بلیزارد دانست.

رشد 79 میلیارد دلاری اکتیویژن و الکترونیک آرتز در پی سال ها فروش آیتم

گزارش منتشر شده، بازی ها را به دو دسته تقسیم می نماید: بازی هایی که پول می دهید و آن ها را تهیه می کنید و بازی های آنلاین بلند مدت. دسته اول، همان دسته معمولی است که دهه هاست می شناسیم؛ یعنی یک استودیوی بازی سازی و یک تهیه نماینده محصولی را تهیه می نمایند، بسته کاملی می سازند و آن را برای یک قیمت تعیین می فروشند. از طرف دیگر، بازی های Games-as-a-service با دیدگاهی بلند مدت ساخته می شوند؛ طوری که تمرکز آن ها روی آپدیت های مرتب محتوای بازی و عرضه بسته های الحاقی است. بیشترین میزان رشد درآمد اکتیویژن و الکترونیک آرتز، مربوط به این دسته از بازی های آن ها بوده است.

تحلیل گران می گویند که الکترونیک آرتز ارزش بازار خود را به میزان بسیار زیادی افزایش داده است و تمام این رشد هم به خاطر استفاده از مدل تجاری بازی های Games-as-a-service است. ارزش الکترونیک آرتز در سال 2012 برابر با 4 میلیارد دلار بوده، در حالی که امروز به 33 میلیارد دلار افزایش پیدا نموده است. از طرف دیگر شرکت بازی سازی اکتیویژن بلیزارد هم رشدی بسیار بزرگ داشته؛ طوری که این شرکت ارزش خود را که در سال 2012 برابر با 10 میلیارد دلار بوده، به بیش از 60 میلیارد دلار رسانده است.

این آمار و ارقام زمانی بسیار مهم می شوند که به تعداد بازی هایی که برای مثال الکترونیک آرتز برای سال مالی 2019 خود در نظر گرفته، نگاهی بیاندازیم. گزارش منتشر شده می گوید که الکترونیک آرتز فقط 7 بازی جدید برای عرضه در سال مالی 2019 در نظر دارد. از این 7 بازی، چهار عدد بازی های سالانه این شرکت یعنی FIFA و Madden و NHL و NBA هستند. سه بازی باقی هم Battlefield V و Anthem و Sea of Solitude هستند که از بین این بازی ها هم دو عدد آن ها قرار است تبدیل به بازی های Games-as-a-service شوند.

الکترونیک آرتز آن قدر به بازی های گذشته خود و درآمدزایی از آن ها مطمئن است، که فقط هفت بازی جدید عرضه خواهد نمود.

در حال حاضر الکترونیک آرتز 12 پلتفرم مختلف دارد که از آن ها برای اساس سیستم تجاری Games-as-a-service خود استفاده می نماید:

  • Origin Access
  • EA Origin
  • Pogo
  • The Sims 4
  • Star Wars: The Old Republic
  • Star Wars: Battlefront
  • Battlefield Premium Pass
  • Madden Ultimate Team
  • UFC Ultimate Team
  • Hockey Ultimate Team
  • FIFA Ultimate Team
  • FIFA Online

موضوعی دیگری هم باید به آن اشاره نمود، تبدیل شدن سهم بزرگی از فروش بازی ها به نسخه های دیجیتالی است. الکترونیک آرتز در سال مالی 2018 خود شاهد افزایش 31 درصدی درآمدهای دیجیتالی خود بوده، در حالی که فروش بازی های فیزیکی آن ها 17 درصد کاهش پیدا نموده است.

فقط هم الکترونیک آرتز نیست. گزارش منتشر شده از سوی موسسه آماری DFC هم چنین به شرکت اکتیویژن بلیزارد هم اشاره می نماید. شرکت اکتیویژن هم بازی های جدید خود را فقط به چند مجموعه محدود نموده است؛ مجموعه هایی مثل Destiny و Call of Duty. البته در این میان برای اینکه اکتیویژن یکی دو بازی هم بیرون داده باشد، بازی های Crash Bandicoot و Spyro the Dragon را به صورت بازسازی شده در سال مالی 2018 خود عرضه نموده است.

رشد بیشتر اکتیویژن در مقایسه با الکترونیک آرتز به خاطر سرمایه گذاری های این شرکت در دیگر استودیوها است. در سال 2015 بود که اکتیویژن بلیزارد با رقمی نزدیک به 6 میلیارد دلار شرکت بازی سازی King را خرید. شرکت King غول بزرگ پشت بازی های موبایل مثل Candy Crush است.

هنوز هم جا برای فعالیت در حوزه بازی های Games-as-a-service و ورود به آن حسابی وجود دارد. گزارش DFC Intelligence می گوید که ظرفیت رشد زیادی برای بازی های Games-as-a-service وجود دارد و باید منتظر ورود شرکت های دیگر هم به آن باشیم.

منبع: GameDaily.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "رشد 79 میلیارد دلاری اکتیویژن و الکترونیک آرتز در پی سال ها فروش آیتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 79 میلیارد دلاری اکتیویژن و الکترونیک آرتز در پی سال ها فروش آیتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید