طارمی در آستانه صعود به صدر جدول بهترین گلزن فصل پورتو

به گزارش عینک گوچی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو بار دیگر نامش را در لیست گلزنان این تیم ثبت کرد تا جایگاه خود را در جدول بهترین گلزنان فصل صدرنشین لیگ برتر پرتغال ارتقا دهد.

طارمی در آستانه صعود به صدر جدول بهترین گلزن فصل پورتو

به گزارش عینک گوچی، تیم فوتبال پورتو بار دیگر به لطف درخشش مهدی طارمی پیروز به کسب پیروزی شد، این سومین بار در چهار بازی اخیر پورتو بود که مهاجم تیم ملی ایران در آن گلزنی کرد تا تیمش دست خالی میدان را ترک نکند.

گلزنی اما تنها کاری نیست که طارمی این روزها به نحو احسن برای پورتو انجام می دهد، چرا که او نشان داده است در نقش یک پاسور حرفه ای و گل ساز هم حرف هایی برای گفتن دارد، گواه این موضوع هم دو پاس گلی بود که او در پیروزی شب گذشته (یکشنبه) تیمش برابر تیم پاکوش دفریرا در بازی خارج از خانه هفته بیست و پنجم لیگ برتر پرتغال داد تا بیشترین سهم را در پیروزی تیم تحت راهنمایی سرجیو کنسیسائو داشته باشد.

با احتساب گل و پاس گل هایی که در این بازی به ثبت رساند، طارمی حالا در لیگ برتر پرتغال 13 گل و 12 پاس گل دارد، این یعنی که مهاجم تیم ملی کشورمان به طور مستقیم در 25 گل از 63 گل تیمش در این فصل از رقابت های لیگ برتر پرتغال نقش مستقیم داشته است که این نه تنها فقط در پورتو بلکه در لیگ پرتغال بالاترین آمار فصل جاری محسوب می گردد.

طارمی که تا اینجای کار تقریباً به طور میانه در هر دو بازی تیمش در این فصل لیگ برتر پرتغال یک گل زده است (به طور دقیق 0.54 گل در هر بازی) تنها یک گل دیگر می خواهد تا در صدر جدول برترین گلزنان پورتو در فصل جاری قرار بگیرد. در زمان حاضر برترین گلزن فصل پورتو لوئیس دیاس است که البته این بال کلمبیایی در ماه ژانویه به لیورپول پیوست، این یعنی همه چیز مهیاست تا طارمی به برترین گلزن تیمش در این فصل تبدیل گردد. بعد از طارمی اوانیلسون که 11 گل زده، سومین نفر است.

از حیث دادن پاس گل اما طارمی با 12 پاس گل در پورتو برترین است و در لیگ برتر پرتغال تنها پس از رافا سیلوا بال راست تیم بنفیکا در رده دوم واقع شده است.

طارمی 29ساله در جدول کلی گلزنان لیگ برتر پرتغال با 13 گل به طور مشترک با فران ناوارو از تیم گیل ویسنته در رده چهارم جای دارد، این در حالی است که داروین نونس از بنفیکا با 20 گل زده برترین گلزن این لیگ است. ریکاردو هورتا از براگا با 15 گل زده و لوئیز دیاز بازیکن سابق پورتو با 14 گل زده هم به ترتیب در رده های دوم و سوم جدول گلزنان قرار دارند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طارمی در آستانه صعود به صدر جدول بهترین گلزن فصل پورتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی در آستانه صعود به صدر جدول بهترین گلزن فصل پورتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید