مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری کجا است؟

به گزارش عینک گوچی، طبیعی است که کاخ های ریاست جمهوری از آنجا که بیشتر در معرض توجه دیگر ملت ها هستند، باشکوه هرچه تمام تر ساخته شوند. همراه خبرنگاران باشید.

مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری کجا است؟

منتخب یک ملت شدن، مسلما یکی از پرافتخارترین و پرخواهان ترین افتخارهای قابل تصور است. با این حال، امتیازات بسیار دیگری هم برای چنین جایگاه قدرتمندی وجود دارد. نه تنها این شخصیت ها به اقصی نقاط جهان و آن هم در هواپیماهای عالی، نظیر ایر فورس وان سفر می کنند، بلکه هر جا که قدم می گذارند با آن ها مانند یک مهمان افتخاری رفتار می گردد. شاید هیچ یک از امتیازات یک رئیس جمهوری لذت بخش تر از زندگی کردن در یک عمارت باشکوه در طول دوران زعامتش نباشد. کشورها از این ساختمان های حیرت آور اغلب برای به رخ کشیدن هویت فرهنگی شان به جهان، استفاده می کنند، از پالاسیو دا الورادای (Palacio da Alvorada) مدرن در برزیل گرفته تا کاخ ریاست جمهوری رنگ آمیزی شده ویتنام.

کاخ ریاست جمهوری لهستان، ورشو

کاخ ریاست جمهوری لهستان در ورشو برای اولین بار در سال 1643 از طریق معمار لهستانی کریستیان پیوتر آیگنر (Chrystian Piotr Aigner) طراحی و ساخته شد. ولی این ساختمان تا سال 1818 برای امور بروکراتیک مورد استفاده قرار نگرفت. در جلوی ساختمان مجسمه ای از یوزف پنیاتوفسکی (Jozef Poniatowski)، یک ژنرال لهستانی که دست آخر در سال 1818 به مارشال امپراتوری فرانسه تبدیل شد، خودنمایی می کند.

کاخ بلم (Belem Palace)، لیسبون، پرتغال

کاخ بلم واقع در لیسبون پرتغال، در سال 1754 کامل شد. در ابتدا این کاخ منزلگاه تنی چند از شاهان پرتغال بود. اما در سال 1910 به اقامتگاه رسمی روسای جمهور تبدیل شد.

پالاسیو دا الورادا، برزیلیا، برزیل

پالاسیو دا الورادا از طریق معمار برزیلی، اسکار نیمی یر (Oscar Niemeyer) طراحی و در سال 1952 کامل شد. این اقامتگاه ریاست جمهوری واقع در بریزیلیا، طی سال های 2004 تا 2006 مورد بازسازی گسترده قرار گرفت. برای این بازسازی بیش از 18 میلیون دلار هزینه شد.

کاخ الیزه (Élysee Palace)، پاریس، فرانسه

کاخ الیزه در پاریس که در سال 1722 بازگشایی شد، از سال 1848 اقامتگاه رسمی رؤسای جمهور فرانسه بوده است. این کاخ که آرماند-کود موله (Armand-Claude Molet) آن را ساخته است، نمونه ای عالی از معماری کلاسیک محسوب می گردد.

کاخ ریاست جمهوری سورینام، پاراماریبو

کاخ ریاست جمهوری سورینام در سال 1730 و به سبک استعماری هلندی (Dutch Colonial) ساخته شد. کشور سورینام واقع در آمریکای جنوبی، تا سال 1970 مستعمره هلند بوده است.

کاخ ریاست جمهوری ویتنام، هانوی

کاخ ریاست جهوری در هانوی، منزل رسمی رئیس جمهوری ویتنام است. این کاخ از طریق معمار فرانسوی، آگوستو هنری ویلدیو (Auguste Henri Vildieu) در سال 1906 تکمیل و با رنگ زرد روشن رنگ آمیزی شد.

کرملین، مسکو، روسیه

کاخ کرملین مسکو، مجموعه ای 68 هکتاری و مستحکم است که در قلب شهر واقع شده است. این بنا که در خاتمه قرن پانزدهم ساخته شد، چنان که فرمانروایان مختلف قدرت را در کشور به دست گرفتند، دوره های مختلفی از نوسازی را به خود دید. امروزه، این مجموعه منزل گاه رئیس جمهوری روسیه است.

کاخ رئیس جمهوری ترکیه، آنکارا، ترکیه

کاخ رئیس جمهوری ترکیه که در مرکز این کشور، آنکارا واقع است، به سبک سلجوقی طراحی شد. این مجموعه در کل، زمینی حدود سیصد هزار متر مربع را شامل می گردد.

کاخ سفید، واشنگتن، آمریکا

پس از آن که بنای اصلی در آتش سوزی سال 1814 از بین رفت، کار کاخ سفید نو در سال 1817 به اتمام رسید. کاخ سفید به عنوان منزل گاه مقام ریاست جمهوری آمریکا، 132 اتاق، 35 حمام و شش طبقه را شامل می گردد. برای نمای تمام سفید این کاخ 570 گالن رنگ مصرف شده است.

قلعه پراگ، جمهوری چک

قلعه پراگ هم اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری جمهوری چک است. قدمت این ساختمان که ترکیبی از سبک معماری رنسانس و گوتیک است، به قرن نهم بازمی گردد. با مساحت تقریبی 70 هزار متر مربع، قلعه پراگ بزرگ ترین مجموعه قلعه در جهانست.

کاخ بلوو، برلین، آلمان

کاخ بلوو برلین از طریق معمار آلمانی، مایکل فیلیپ دانیل باومن (Michael Philipp Daniel Boumann)، در سال 1786 و به سبک نئوکلاسیک ساخته شد. اگرچه این ساختمان همیشه تحت مالکیت حکومت بوده، در سال 1994 به اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری تبدیل شد.

کاخ ریاست جمهوری آکوردا، آستانه، قزاقستان

کاخ ریاست جمهوری آکوردا واقع در آستانه، مرکز قزاقستان، در سال 2004 افتتاح شد. این کاخ که ارتفاعی 80متری دارد، یک گنبد آبی و طلایی با یک سربرج است. این بنا محصول کار معماران، مهندسان، طراحان و سازندگانی از ده کشور جهان است.

کاخ هافبورگ، وین، اتریش

کاخ هافبورگ در وین که در سال 1279 به اتمام رسید، نمونه ای حیرت انگیز از معماری دوره باروک است. زمانی این ساختمان مقر پادشاهان ملت آلمان در امپراتوری مقدس روم و همچنین محل اقامت امپراتور اتریش تا سال 1918 بود. امروزه این کاخ منزل رئیس جمهوری اتریش است.

منبع: کجارو / cntraveler.com

به "مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری کجا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری کجا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید