نیمه نخست سال آینده کار بازسازی ها در مناطق شهری به اتمام می رسد

به گزارش عینک گوچی، هوشنگ بازوند، امروز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در سرپل ذهاب گفت: بازسازی مناطق زلزله زده امروز برای استان ما یک اولویت است وهمچنین سامان دادن به افرادی که در این زلزله آسیب دیده اند به عنوان اولویت باید مد نظر باشد.

نیمه نخست سال آینده کار بازسازی ها در مناطق شهری به اتمام می رسد

وی با اشاره به اینکه بازسازی این مناطق اولویت رهبر انقلاب و دولت هم هست، اضافه نمود:بازسازی در روستاها روند خوبی دارد و تاسرانجام شهریور ماه سال جاری 12 هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل داده می گردد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وقفه کوتاه به وجود آمده در بازسازی ها به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی توضیح داد:با پیگیری های اجرا شده 90 هزار تن آهن معین تکلیف شد که باقیمت بورس در اختیار بگذارند و پنج هزار تن آن روز شنبه هفته آینده بارگیری و نگرانی ها در این زمینه رفع می گردد.

وی بیان نمود:طی قراردادی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 60 هزار تن سیمان با قیمت قبل برای ساخت و سازها در اختیار مردم قرار می گیرد و همچنین شرکت سرمایه گذاری شستا 15 هزار تن سیمان رایگان در اختیار ما قرار داده است که توسط بنیاد مسکن بین مردم توزیع می گردد.

بازوند همچنین در ادامه با بازسازی ها در مناطق شهری اشاره نمود و گفت: با توجه به متفاوت بودن ساخت و سازها در این مناطق تا سرانجام سال 98 بازسازی ها به اتمام می رسد که کوشش ما این است تا نیمه نخست سال آینده کار بازسازی ها را در مناطق شهری به اتمام برسانیم.

وی بیان نمود: مردم در روند بازسازی مشارکت بسیار خوبی دارند و امیدورایم بنیاد مسکن هم همانند گذشته نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشد.

استاندار کرمانشاه از طولانی شدن روند بازسازی مسکن مهر انتقاد کرد و ابراز داشت:کارگاه ها باید در این مناطق فعال شوند و در دوشیفت کار انجام گردد تا با سرعت مضاعف شاهد بازسازی این منازل باشیم چرا که با شروع فصل سرما مردم دچار مسائل دوچندانی می شوند.

وی گفت: ما نمی توانیم ماسه را هم از برخی شهرستان ها وارد کنیم چرا که هزینه تمام گردیده آن برای خانواده ها زیاد می گردد و این مساله باید مدیریت گردد.

بازوند در ادامه با اشاره به اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای بازسازی مساجد در مناطق زلزله زده بیان نمود: برای بازسازی مساجد، هیئت امنا به هر میزانی که سیمان بخواهند به صورت رایگان در اختیارشان قرار می دهیم و دستگاه های متولی این امر تعیین هستند و به صورت ویژه پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نیمه نخست سال آینده کار بازسازی ها در مناطق شهری به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه نخست سال آینده کار بازسازی ها در مناطق شهری به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید