3 تا 5 درصد دانش آموزان کشور کم شنوا هستند

به گزارش عینک گوچی، دکتر سعید محمودیان بعدازظهر یکشنبه در حاشیه راه اندازی برنامه مجله پزشکی رادیو سلامت برای افراد ناشنوا گفت: بر اساس آمارهای جهانی 5.6 درصد مردم جهان دچار کم شنوایی و ناشنوایی هستند.

3 تا 5 درصد دانش آموزان کشور کم شنوا هستند

وی در عین حال با تفکیک اختلال ناشنوایی و کم شنوایی اضافه کرد: ناشنوایی به اختلالاتی گفته می گردد که فرد توان استفاده از وسایل کم شنوایی مثل سمعک و کاشت حلزون را ندارد و می بایست از طریق سایر آموزش ها مثل لب خوانی و زبان اشاره به او یاری کرد اما افراد کم شنوا می توانند از وسایل کم شنوایی مثل سمعک ها و کاشت حلزون استفاده نمایند تا حس شنوایی داشته باشند.

محمودیان از افراد ناشنوا به عنوان بزرگترین اقلیت دچار معلولیت در جهان نام برد و ادامه داد: آمارها در ایران نشان می دهد به ازای هر هزار تولد زنده، 2.7 کم شنوا هستند و در این حال آمار کم شنوایی و ناشنوایی در کشور بالای 5.7 درصد است.

به گفته رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت طبق آمار سال 2018 سازمان بهداشت جهانی 475 میلیون نفر در جهان دچار کم شنوایی و ناشنوایی شدید تا عمیق هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت ها موظف گردیده اند با برنامه های پیشگیرانه بار بیماری های کم شنوایی و ناشنوایی را کاهش دهند.

محمودیان با اعلام اینکه آمار نوزدان کم شنوا در بعضی از استانها 3 برابر میانگین کشوری است، توضیح داد: ازدواج های فامیلی و همچنین مسائل ژنتیکی باعث افزایش این آمار ها گردیده است.

وی از افزایش موارد کم شنوایی در سنین مدرسه اطلاع داد و گفت: 3 تا 5 درصد دانش آموزان کشور دچار کم شنوایی هستند.

به گفته وی بیماری های التهابی گوش و ضربات صوتی ناشی گوش دادن به موسیقی در سطوح ناامن باعث صدمه به شنوایی فرد می گردد.

محمودیان گفت: استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها نیز در بروز کم شنوایی موثر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "3 تا 5 درصد دانش آموزان کشور کم شنوا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 تا 5 درصد دانش آموزان کشور کم شنوا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید