دانش آموزان مدرسه ای عشایری در خاش 80 کیلو عسل برداشت کردند

به گزارش عینک گوچی، معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان خلاق عشایری سیستان و بلوچستان اولین محصول عسل دسترنج خود را برداشت کردند.

دانش آموزان مدرسه ای عشایری در خاش 80 کیلو عسل برداشت کردند

به گزارش عینک گوچی- عزیزی اضافه کرد: دانش آموزان عشایری مدرسه شبانه روزی شهید کردی تمندان شهرستان خاش در ایام تابستان اوقات فراغت خود را به فراگیری مهارت پرورش زنبور عسل گذراندند تا بخشی از منابع مالی خود و آکادمی را تامین نمایند .

عزیزی بیان نمود: دانش آموزان این مدرسه سال گذشته با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان، اقدام به خرید 20 کلونی زنبور عسل کردند .

وی برداشت مرحله اول و آزمایشی این کندوها را 80 کیلوگرم عسل مطرح کرد و گفت: زنبورها در این منطقه از بهترین شکوفه های درختان میوه و گیاهان داروئی استفاده و تغذیه می نمایند و عسل بدست آمده، از نوع مرغوب است و خاصیت دارویی نیز دارد .

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان گفت: یکی از سیاستهای مهم آموزش و پرورش استان، آموزش و تربیت در راستای شعار هر دانش آموز یک مهارت است و در تلاشیم با ایجاد بستری مناسب برای آموزش و مهارتهای بومی و محلی منطبق با آب و خاک استان، فراگیری مهارتهای مختلف را مدارس سراسر استان توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانش آموزان مدرسه ای عشایری در خاش 80 کیلو عسل برداشت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان مدرسه ای عشایری در خاش 80 کیلو عسل برداشت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید