اختصاص یاری اقتصادی 700 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

به گزارش عینک گوچی، دولت آمریکا در راستای افزایش یاری های مالی-نظامی خود به مقامات کی یف، در مجموع مبلغی معادل 700 میلیون دلار در سال 2019 برای دولت اوکراین اختصاص داده است.

اختصاص یاری اقتصادی 700 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

به گزارش گروه بین الملل عینک گوچی به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سفارت اوکراین در واشنگتن اظهار داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه بسته قانونی مربوط به اختصاص یاری اقتصادی در مجموع به میزان 700 میلیون دلار برای اوکراین در سال 2019 را امضاء کرد که گویای افزایش قابل توجه یاری اقتصادی واشنگتن به کی یف است.

رئیس جمهوری آمریکا در واقع قانون مربوط به عملیات خارجی وزارت امور خارجه آمریکا و تامین اقتصادی آن در سال 2019 را امضاء کرد که در آن یاری اقتصادی به میزان 7 . 445 میلیون دلار برای اوکراین در نظر گرفته شده است. در عین حال بخش اعظم هزینه های مضاعف در عرصه افزایش حمایت نظامی-فنی دولت ایالات متحده از اوکراین در برنامه تامین اقتصادی نظامی بین المللی گنجانده شده که در این جهت گیری نیز 115 میلیون دلار یاری برای مقامات کی یف در نظر گرفته شده است.

پیتر پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین نیز شب گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که این کشور روی افزایش همکاری با آمریکا در زمینه نظامی-فنی از جمله تحویل انواع تسلیحات نظامی به این کشور حساب می نماید. به گفته وی این مسئله در دیدار وی با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا مورد آنالیز قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اختصاص یاری اقتصادی 700 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص یاری اقتصادی 700 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید