تغییر دمای سیال با مبدل های حرارتی ایران ساخت ممکن شد

به گزارش عینک گوچی، خبرگزاری خبرنگاران-یک شرکت دانش بنیان محصولی طراحی کرده است که برای خنک یا گرم کردن سیال در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

تغییر دمای سیال با مبدل های حرارتی ایران ساخت ممکن شد

به گزارش خبرگزاری عینک گوچی، آقای احسان فردثابت مدیرعامل یک مجموعه دانش بنیان گفت: مبدل حرارتی لوله پوسته ای با آلیاژ های خاص محصول تولیدی این شرکت است. طراحی و ساخت انواع این نوع مبدل ها کاملاً از طریق این شرکت انجام می شود و در پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و صنایع پایین دستی نفت مانند صنایع سیمان و فولاد کاربرد دارد.

وی اظهار داشت: مبدل حرارتی لوله پوسته ای یکی از رایج ترین و کاربردی ترین روش های انتقال حرارت غیرمستقیم سیالات مختلف است که بیشتر در محیط های صنعتی و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مبدل حرارتی لوله پوسته مجموعه ای از پوسته استوانه ای شکل و لوله های حرکت سیال به منظور افزایش یا کاهش دمای سیال موجود در لوله ها در صنایع مختلف است.

فرد ثابت ادامه داد: مبدل های حرارتی دارای انواع مختلفی هستند که در همگی هدف، انتقال حرارت بین سیالات است و در برخی انتقال حرارت مستقیم و در برخی به صورت غیرمستقیم انجام می شود.

وی گفت: این مبدل ها معمولا برای خنک یا گرم کردن یک مایع یا گاز مانند اسید و روغن یا خنک کردن هوای فشرده برای گرفتن رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به مزایای بسیار زیادی که استفاده از مبدل های حرارتی در صنعت دارد، کاربرد آن رو به افزایش است.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه نمود: این محصول کاملاً بومی سازی شده و صرفه جویی ارزی خوبی به همراه داشته است. در حال حاضر در این شرکت 12 نفر به صورت مستقیم و حدود 200 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه مبدل حرارتی لوله پوسته ای با آلیاژ های خاص تولیدی این شرکت دارای کیفیت بالایی است، بیان نمود: این محصول قیمت بسیار پایین تری نسبت به نمونه های خارجی خود دارد، ولی ازلحاظ کیفیت قابل رقابت است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تغییر دمای سیال با مبدل های حرارتی ایران ساخت ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دمای سیال با مبدل های حرارتی ایران ساخت ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید