روسیه پنجمین سالروز الحاق کریمه را جشن می گیرد

به گزارش عینک گوچی، روسیه امروز دوشنبه پنجمین سالروز الحاق شبه جزیره کریمه را که غرب محکوم کرد اما اکثر روس ها آن را جشن گرفتند، برگزار می نماید.

روسیه پنجمین سالروز الحاق کریمه را جشن می گیرد

به گزارش عینک گوچی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جشن الحاق این شبه جزیره واقع در دریای سیاه شرکت خواهد نمود و به گفته کرملین، او میخواهد یک نیروگاه برق جدید را افتتاح کند.

الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 به خاک روسیه، با محکومیت کی یف و غرب روبرو شد و تحریم هایی را برای روسیه به همراه داشت اما در آن موقع موجب افزایش محبوبیت دونالد ترامپ شد. در روسیه روز 18 مارس به عنوان روز الحاق اتحاد مجدد کریمه با روسیه اعلام شده است.

در مسکو، مقام های شهری یک فستیوال خیابانی تحت عنوان بهار کریمه ای برگزار می نمایند که شامل کنسرت ، کارگاه های آشپزی و نمایشگاه عکس است. انتظار می رود حدود 10 هزار تن در مراسم های امروز شرکت نمایند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در آستانه سالگرد الحاق کریمه گفت: برای ما مساله کریمه برای همواره مشخص تکلیف شده است. علت این است که الحاق مجدد آن با روسیه نتیجه یک اراده آزاد مردم این شبه جزیره در یک رفراندوم بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روسیه پنجمین سالروز الحاق کریمه را جشن می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه پنجمین سالروز الحاق کریمه را جشن می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید