سفر به یاد ماندنی من به گوا

به گزارش عینک گوچی، علی گردشگری است که سفرهای متعددی به شهرهای دنیا داشته و مناطق زیادی در دنیا را دیده است. این گردشگر اخیرا سفری به گوا داشته است که در آن هفته ای را در سواحل، هتل ها و مناطق برجسته فرهنگی این جزیره بی نهایت زیبا و خوش آب و هوا گذرانده است. با هم به همراه خبرنگاران بخشی از تجربه های سفری که با ما به اشتراک گذاشته است را می بینیم:

سفر به یاد ماندنی من به گوا

من خیلی خوش شانس بودم که توانستم در اوایل ماه آوریل، سفری کاری آموزشی و یک هفته ای به گوا داشته باشم، فرصتی که به من اجازه داد تا بخشی از زیبایی های این جزیره خارق العاده را کشف کنم.

قبل از رسیدن به گوا، حدود 2 هفته در شمال هند کوله گردی کردم و توانستم مثلث طلایی و شهرهای بیابانی Rajasthan را کشف کنم. شمال این کشور باورنکردنی بود؛ ترکیبی از هرج و مرج و بی نظمی با تجربه های مسحور نماینده ای از چند حس مختلف، اما چون منتظر چیزهای بیشتری از این کشور جادویی بودم تصمیم گرفتم سفری به گوا داشته باشم.

گوا اتمسفر آرامش بخش و آهسته ای دارد مخصوصا اگر بخواهیم آن را با شمال هند مقایسه کنیم. بعد از چند هفته خوردن غذاهای تند و خوشمزه کاری در هند، وقت لذت بردن از غذاهای معروف دریایی گوا و کمی دور شدن از طعم های ادویه ای و تند بود، صرف غذا با منظره ای از اقیانوس در روبرو و نسیم ملایمی که بی وقفه به صورتم می وزید فوق العاده بود…

ما چند روز اول را در جنوب گوا گذراندیم، از سواحل، ویلاها و هتل های آن دیدن کردیم و بطور کلی توانستیم یک دید اولیه از منطقه بدست بیاوریم. جنوب این جزیره و سواحلی مثل Arossim و Benaulim جای آرامتری است. Colva که شناخته شده ترین منطقه ساحلی جنوب گوا توسط افراد محلی و توریست هاست، پر انرژی تر و پر جنب و جوش تر است. در مدت اقامتمان در جنوب، در 2 هتل برتر آن یعنی پارک حیات(Park Hyatt) و آلیلا دیوا (Alila Diwa) ماندیم که هر دو هلتهای خیلی خوبی هستند و مهمان نواز گوایی را به بهترین شکل ممکن نشان می دهند. یکی از ماجراجویانه ترین روزهایی که در جنوب گوا داشتیم، وقتی بود که تور یک نگاه گذرا به گوا را انتخاب کردیم. در این تور ، بازدید نمایندگان را به مدت 1 روز از ساحل دور می نمایند تا با میراث فرهنگی جزیره آشنا شوند. در آنجا از مخیگاه های معروف DR Salim و Ali Bird، قسمت قدیمی گوا، مزرعه ادویه و پرستشگاه های پوندا دیدن کردیم و در طول جهت بوسیله قایقی چوبی از رودخانه Mandovi عبور کردیم و با حیونات ترسناکی مثل کروکودیل آب های شور، ماهی های خوراکی و کوچک و بزرگ برخورد کردیم. در قسمت قدیمی گوا و پوندا انگار سفری در زمان به گذشته داشتیم و از کلیساها و صومعه هایی که جز میراث فرهنگی یونسکو هستند دیدن کردیم و در مزرعه ادویه، یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در این جزیره خورده بودم را خوردیم.

بعد از این تور، یک یا دو روز در قسمت مرکزی گوا گذراندیم. این منطقه تحت سلطه پایتخت جزیره یعنی پانجیم است و این فرصت را پیدا کردیم تا یک یا 2 ساعت در قسمت زیبای لاتین شهر قدم بزنیم و از زیبایی های آن لذت بردیم…

منبع: goaexperience.co.uk

منبع: الی گشت

به "سفر به یاد ماندنی من به گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به یاد ماندنی من به گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید