طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور به همت محققان شهید مدنی آذربایجان

به گزارش عینک گوچی، دستگاه ونتیلاتور از سوی محققان شرکت آدلیم توان اوراسیا مستقر در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور به همت محققان شهید مدنی آذربایجان

حامد آقائی، مدیر عامل شرکت آدلیم توان اوراسیا آذربایجان شرقی در تبادل نظر با عینک گوچی، با اشاره به ساخت ونتیلاتور (Ventilator) گفت: دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی است که با توجه به شرایط بیمار به عمل تنفس یاری می نماید و یا برای بیمارانی که قادر به تنفس نیستند، تنفس را بصورت کامل انجام می دهد. دستگاه به نحوی طراحی شده است تا هوای قابل تنفس (در صورت احتیاج هوا با درصد اکسیژن بیشتر) را به داخل ریه ها بفرستد و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج کند. از ونتیلاتور ها به صورت عمده در بخش های مراقبت ویژه، بخش اورژانس و بیهوشی استفاده می گردد.

آقائی در ادامه عنوان کرد: نوعی از ونتیلاتور به نام ونتیلاتور پرتابل نیز برای استفاده در آمبولانس، همچنین در شرایط بحرانی، مناطق صنعتی، بیمارستان صحرایی و مکان های امدادی بدون تجهیزات پیشرفته و همچنین در هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد ضمن این که برای نگهداری از بیمار در منزل (Home Care) نیز می توان از دستگاه ونتیلاتور پرتابل استفاده کرد. با توجه به شرایط بیمار ونتیلاتور می تواند فشار، حجم و زمان تنفس را کنترل و یا محدود سازد.

مدیر عامل شرکت آدلیم توان اوراسیا توضیح داد: امیدواریم بعد از اخذمجوز های لازم از مراجع ذیصلاح به فراوری انبوه برسد.

وی گفت: طراحی بخش مکانیک دستگاه با همکاری امید آقابالازاده که هردو، از دانشجویان فعال ورودی 95 رشته های برق و مکانیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هستند، اجرا شده است.

آقائی بیان نمود: هوشمند سازی صنعتی و ساخت و فراوری قطعات الکترونیکی مورد احتیاج جامعه و حرکت بسمت دانش بنیان شدن را از اهداف این شرکت است.

مدیر عامل شرکت آدلیم توان اوراسیا اظهار کرد: قیمت تمام شده پایین، ارتقاء و قابلیت تنظیم تایم TPLT (تاخیر زمانی بین دم و بازدم، نسبت تایم زمانی دم به بازدم i/E) را از ویژگی های شاخص این دستگاه است.

گفتنی است، این دستگاه توسط محققان شرکت آدلیم توان اوراسیا مستقر در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور به همت محققان شهید مدنی آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور به همت محققان شهید مدنی آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید