ظریف: تحریم ها سیاست ایران را تغییر نمی دهند؛ آمریکا این را بفهمد

به گزارش عینک گوچی، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اِس توضیح داد: مطمئناً تحریم های آمریکا تاثیری اقتصادی خواهند داشت، ولی سیاست ما را تغییر نخواهند داد. ایالات متحده باید این را بفهمد.

ظریف: تحریم ها سیاست ایران را تغییر نمی دهند؛ آمریکا این را بفهمد

وزیر خارجه ایران ادامه داد: آمریکا اعتیاد به تحریم پیدا نموده و معتقد است تحریم می تواند همه مسائل را حل نماید؛ اینطور نیست. این اقدام واشنگتن موجب آسیب رسیدن به مردم ما می گردد. ما به عنوان یک دولت وظیفه داریم تأثیر آن را بر ملت خود کاهش دهیم. تحریم ها هرگز نمی توانند سیاست های ما را تغییر دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه نمود: این اولین باری است که اروپایی ها هم علیه آمریکا بیانیه صادر نموده و هم با هدف اجتناب از تحریم ها و جبران آنها سازوکاری را ایجاد می نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: من 2 سال و نیم برای مذاکره بر سر این توافق وقت نگذاشتم که به آسانی از آن بیرون بیایم؛ می دانم هیچ توافقی بهتر از این حاصل نمی شد. توافق بهتر هم حاصل نخواهد شد.

ظریف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اگر آمریکا موفق گردد چین و هند را برای قطع کامل واردات نفت از ایران با خود همراه کند، چه می کنید؟ توضیح داد: آمریکائی ها با مسئله ای بزرگتر روبرو می شوند. در این صورت، اقدامات واکنشی خودمان را خواهیم داشت.

وزیر خارجه ایران اضافه نمود: می توانم به ترامپ تضمین بدهم که این بهترین توافق ممکن بود؛ بهترین توافق برای ما، برای اروپا، برای ایالات متحده، برای روسیه و چین و برای جامعه جهانی.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ظریف: تحریم ها سیاست ایران را تغییر نمی دهند؛ آمریکا این را بفهمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: تحریم ها سیاست ایران را تغییر نمی دهند؛ آمریکا این را بفهمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید