نگرانی واشنگتن از حضور ایران در ونزوئلا

به گزارش عینک گوچی، تهران - خبرنگاران - وزیر امور خارجه آمریکا که برای پیگیری دخالت های کشورش در امور داخلی ونزوئلا در آمریکای جنوبی به سر می برد، با نگرانی از حمایت ایران از دولت قانونی کاراکاس، ادعاهای نخ نما علیه کشورمان را تکرار کرد.

نگرانی واشنگتن از حضور ایران در ونزوئلا

به گزارش بامداد یکشنبه عینک گوچی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با تلویزیون صدای آمریکا اظهاراتی کرد که حاکی از نگرانی او از نقش بر آب شدن نقشه های واشنگتن برای براندازی دولت نیکلاس رئیس جمهوری ونزوئلا بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور ایران در آمریکای جنوبی، مدعی شد که حضور ایران در آمریکای جنوبی برای اهداف مخرب است.

پمپئو با عصبانیت از حمایت ایران از دولت قانونی ونزوئلا، اضافه نمود: ایالات متحده با شرکای خود در این زمینه برای از بین بردن این شبکه ها و این خطر همکاری می نماید.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به پرواز مستقیمی که از هفته گذشته میان تهران و کاراکاس پایتخت ونزوئلا برقرار شده اشاره نمود و گفت: این پرواز نشانه دخالت ایران در این کشور است.

وی با متهم کردن ایران به دخالت در آمریکای جنوبی توضیح داد: ما نه تنها در خاورمیانه بلکه در آمریکای جنوبی و هر جای دیگری که این تهدید را ببینیم آماده مقابله با آن هستیم.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

این در حالی است که کشورهای دیگری از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا به حمایت از دولت مادورو ادامه داده و مداخلات خارجی در ونزوئلا را محکوم کردند.

محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه ایران که چهارشنبه گذشته در راس هیاتی به ونزوئلا سفر نموده بود، آمادگی تهران را برای یاری به ونزوئلا با هدف مقابله با دخالت های غیرقانونی آمریکا خاطرنشان کرد.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

به "نگرانی واشنگتن از حضور ایران در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی واشنگتن از حضور ایران در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید