شرایط شوکه کننده مهاجران در مرز های آمریکا

به گزارش عینک گوچی، خبرگزاری خبرنگاران- بیش از نه هزار و 500 طی 48 ساعت گذشته خود را به مرز های آمریکا رسانده اند و زیر یک پل در استان تگزاس در وضعیتی نامناسب زندگی می نمایند.

شرایط شوکه کننده مهاجران در مرز های آمریکا

به گزارش خبرگزاری عینک گوچی، شبکه تلویزیونی سی ان ان تصاویر هوایی شوکه نماینده ای از بحران پناه جویان در منطقه ها مرزی آمریکا منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از سی ان ان، بیش از نه هزار و 500 طی 48 ساعت گذشته خود را به مرز های آمریکا رسانده اند و زیر یک پل در استان تگزاس زندگی می نمایند.

این مهاجران -که بسیاری از آن ها اهل هائیتی و در حال فرار از کشوری هستند که به واسطه کودتا و وقوع زمین لرزه با مسائل زیادی روبرو شده است- در شهر دل ریو اردو زده اند.

انتظار می رود در روز های آینده هزاران مهاجر دیگر وارد منطقه ها مرزی آمریکا شوند. رزا فلورس خبرنگار سی ان ان یک تور هوایی اختصاصی در این منطقه انجام داد.

مجری برنامه با فلورس که در دل ریو مستقر است تبادل نظر کرد و گفت ده ها هزار مهاجر وارد این منطقه شده اند و همچنان انتظار می رود هزاران تن دیگر هم طی 48 ساعت آینده بتوانند خودشان را به این منطقه برسانند. مقامات مرزی آمریکا اوضاع را بی سابقه توصیف نموده اند. شما از مشاهدات خودتان برایمان بگویید.

فلورس گفت: صحنه هایی که من دیدم شوکه نماینده بوده اند، زیرا من توانستیم از سه راستای بازدید کنم که مهاجران از آن ها برای وارد شدن به آمریکا استفاده می نمایند. این یک منطقه کوچک است که در پشت سر من واقع شده است. مهاجران در تعداد صد ها نفری این راستا را در پیش می گیرند تا خودشان را به یک پل برسانند که بیش از 9 هزار و 500 مهاجر اکنون در زیر آن زندگی می نمایند. اگر با دقت به این تصاویر نگاه کنید می بینید که بعضی منابع در اختیار آن ها قرار گرفته است. زنان و بچه ها، نوزادان و مردان در میان این افراد مشاهده می شوند. بعلاوه نگرانی های دیگری هم وجود دارد.

به گفته مقامات، یک اردوگاه موقت ایجاد شده است و ما توانستیم ببینیم که این افراد در حال استفاده از پتو و پلاستیک و نیمکت ها هستند تا بتوانند سرپناهی برای خودشان ایجاد نمایند. هوا در اینجا بسیار بسیار گرم است و شما می بینید که آن ها در این اردوگاه زندگی می نمایند. شما می بینید که این افراد از سیم های خاردار برای خشک کردن لباس هایشان استفاده می نمایند. به گفته شهردار دل ریو، در حال حاضر بیش از 9 هزار و 500 نفر در زیر این پل مستقر شده اند. شهردار دل ریو اظهار داشت بایدن با او تماس نگرفته است و او بعلاوه گفت که آقای وزیر مایورکاس هم با او تماس نگرفته است، اما آن ها با مقامات فدرال تماس گرفته و خواهان دریافت منابع بیشتری شده اند. وزارت امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت در حال ارسال منابع بیشتری به این منطقه است.

و این که آن ها در حال ارائه مواد غذایی هستند. این در حالی است که هزاران نفر همچنان منتظر پردازش پفراینده هایشان هستند. این در حالی است که در اینجا تأسیسات پردازش وجود ندارد و اینجا تنها یک مکان انتظار است. بنابراین، این همان چیزی است که ما شاهدش بوده ایم و این همان صحنه هایی است که ما طی چند روز آینده هم همچنان در این اردوگاه موقت شاهدش خواهیم بود. به گفته شهردار دل ریو، پردازش این بیش از 9 هزار و 500 مهاجر تا دو هفته طول خواهد کشید. به همین علت آن ها خواهان دریافت منابع بیشتری شده اند.

مجری برنامه سپس گفت می دانم که تعداد زیادی از این افراد هائیتی وارد آمریکا شده اند. آن ها قرار است چکار نمایند؟ آیا قرار است بیشتر این افراد بازگردانده شوند؟

خبرنگار سی ان ان گفت: این همان چیزی است که وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام نموده است و این که بیشتر این افراد بر اساس بند 42 به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد یا این که آن ها در فرایند اخراج قرار خواهند گرفت. من امروز در یک موسسه غیر دولتی حضور داشتم. بعضی از این افراد پردازش شده اند و توانسته اند با سوار شدن به اتوبوس وارد آمریکا شوند. من زنی را دیدم که 9 ماهه باردار بود که از هائیتی به شیلی و سپس به مکزیک و سپس توانست خودش را به آمریکا برساند.

این زن بعلاوه گفت چند ماه را در شیلی گذراند و در شرایط نامساعد بهداشتی به سر برد. نگرانی های زیادی در این باره وجود دارد. ما شاهد شیوع این همه گیری هستیم. من با تعداد زیادی از مهاجران حاضر در اینجا صحبت کردم. بعضی از آن ها واکسینه شده اند، زیرا ما شاهد بودیم که این موسسه غیر دولتی از آن ها خواست این کار را انجام دهند و به همین علت بعضی از آن ها کارت های واکسیناسیون دریافت نموده اند.

مجری برنامه سپس گفت وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال حاضر با بحران های متعددی روبرو شده است. شاهد سیل ورود ده هزار مهاجر به آمریکا بوده ایم که در حال حاضر در زیر یک پل در راستای مرز آمریکا و مکزیک مستقر شده اند و منتظر پردازش شدن پفراینده خود هستند.

یک منبع در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی سی ان ان اظهار داشت اختلافاتی داخلی بر سر چگونگی مدیریت این شرایط وجود دارد. ما بعلاوه دریافتیم که مناقشه بر سر این موضوع می تواند سبب متوقف شدن فرایند پردازش پفراینده این افراد گردد.

مجری برنامه سپس در این باره با زولان کانو یانگز تحلیل گر مسائل سیاسی سی ان ان تبادل نظر کرد و گفت اکنون چه اتفاقی در حال روی دادن است؟ نگرانی های زیادی در ارتباط با تحولات در داخل این نهاد و بعلاوه در مرز ها مطرح شده است. نظر شما در این باره چیست؟

کانو یانگز در پاسخ به این سوال گفت: عوامل زیادی در این مسئله دخیل هستند. بعضی از افراد که در خارج از دولت حضور دارند و بعضی هم که در داخل دولت هستند یک سری مسائلی را مطرح می نمایند. باید به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از این مهاجران که درحال حاضر در زیر آن پل در شهر دیل ریو مستقر شده اند و منتشر پردازش شرایط خود و عبور از مرز و وارد شدن به آمریکا هستند اهل هائیتی می باشند. سال جاری چه اتفاقی در هائیتی روی داده است؟ ما شاهد وقوع فجایع طبیعی در این کشور بودیم. بعلاوه اخیرا شاهد ترور رئیس جمهور این کشور بودیم. همه این مسائل سبب می گردد مردم این کشور این سفر خطرناک را در پیش بگیرند و به سوی مرز های آمریکا حرکت نمایند. سال گذشته هم به علت وقوع فجایع طبیعی و شیوع همه گیری شاهد سفر مهاجران از کشور های آمریکای مرکزی به سوی آمریکا بودیم. بعلاوه باید صراحتا اعلام کنیم شیوه عبور از مرز و اجرای دستورات رئیس جمهور بایدن به منظور حفاظت از مهاجران یک چالش مهم در سراسر دولت آمریکا محسوب می گردد. آن ها در کوشش برای ایجاد توازن بین حفظ سیاست هایی که رئیس جمهور ترامپ وضع کرد -و سبب شد تعداد زیادی از افراد آسیب پذیر به این مکان های خطرناک در مکزیک بازگردانده شوند- و بعلاوه اختصاص منابع و پرسنل برای پردازش شرایط این مهاجران به روشی انسانی هستند.

مجری برنامه سپس گفت بسیاری می دانند که دولت بایدن تعداد زیادی از سیاست های اعلام شده در زمان ریاست جمهوری ترامپ را همچنان به قوت خود حفظ نموده است. ماده 42 به دولت توانایی حفاظت از افراد را می دهد. در همین حال بعضی از این مهاجران به سوی مکزیک بازگردانده شده اند. بنابراین، این سیاست ها همچنان به قوت خود باقی هستند. ما چگونه باید جلوی ورود سیل پناه جویان به آمریکا را بگیریم؟

این کارشناس در پاسخ گفت: شما کاملا درست می گویید که آن ها سیاست های وضع شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را همچنان حفظ نموده اند. چیزی که تغییر نموده این است زمانی که ماده 42 برای نخستین بار اجرایی شد، نهاد های ما اقدام به ارائه تفسیر هایی از این ماده و اقدام به فرستادن مهاجران به سوی مکزیک کردند. اوایل سال جاری به علت نبود پناهگاه های کافی در بخش مکزیک این مرز و بعلاوه به علت عدم پذیرش مهاجران اخراج شده از آمریکا، دولت آمریکا در حال حاضر سیاستی میانه را در این باره در پیش گرفته است و بعضی منطقه ها در استان تگزاس در حال اخراج این مهاجران هستند و این در حالی است که بعضی منطقه ها اقدام به اخراج این مهاجران و باز گرزداندن آن ها به مکزیک نمی نمایند. باید به این نکته اشاره نمود که این هفته دادگاهی در آمریکا اظهار داشت دولت در حال حاضر نمی تواند دست کم در کوتاه مدت، خانواده ها را اخراج کند. به همین علت تعداد زیادی از افرادی که شما مشاهده می کنید خانواده هستند و مقامات آمریکایی نمی توانند آن ها را اخراج نمایند و باید به آن ها فرصت درخواست پناهندگی داده گردد. در گزارش این دادگاه بعلاوه آمده است دولت بایدن باید یکی دیگر از محدودیت های وضع شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ را احیا کند که بر اساس آن شماری از افراد باید به مکزیک منتقل شوند تا نتیجه آنالیز پفراینده شان اعلام گردد. باید منتظر ماند و دید این دولت در کوتاه مدت چگونه می خواهد این مسائل را حل و فصل نماید. آن ها در حال حاضر می گویند یاری هایی در حال ارسال به این منطقه ها است تا آن ها بتوانند این یاری ها را در اختیار افراد آسیب پذیر قرار دهند. بعلاوه باید منتظر ماند و دید آن ها چگونه می توانند در این اقدامات توازن ایجاد نمایند و این که چه کسی می تواند وارد آمریکا گردد و درخواست پناهندگی دهد و بعلاوه چه کسانی مجبور خواهند

بود در این منطقه ها خطرناک باقی بمانند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شرایط شوکه کننده مهاجران در مرز های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط شوکه کننده مهاجران در مرز های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید