پیغام معنی دار نفتی روسیه به تهران

به گزارش عینک گوچی، رضا زندی کارشناس حوزه انرژی در رشته توئیتی نوشت: میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی وین، در پاسخ به توئیت کاظم غریب آبادی، نماینده ایران، به نوعی این خواسته را به تهران رسانده که بعد از برطرف تحریم ها و احیای صادرات نفت، ایران باید به طرح محدودیت فراوری نفت اوپک+ بپیوندد.

پیغام معنی دار نفتی روسیه به تهران

میخایل اولیانوف نوشته است: یک پیغام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم ها درباره ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به کوشش های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد. این درحالیست که ایران همیشه تاکید نموده است که پس از لغو تحریم ها، تا رسیدن به آمار فراوری نفت قبل از تحریم ها، هیچ محدودیتی را نمی پذیرد.

ایران بعد از لغو تحریم ها باید بتواند به مقدار این سال ها که از بازار نفت بیرون بوده، نفتش را بدون محدودیت فراوری و صادر کند. آن ها هم که جای ایران را در این سال ها پر نموده اند (روسیه، عربستان، عراق، …) باید از فراوریشان کم نمایند.

غریب آبادی در توئیت خود نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیغام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان به خاطر کوشش هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول 2سال اخیر قدردانی نموده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

️من نمی دانم نماینده روسیه چطور از توییت نماینده ایران، چنین برداشت محدودیت آفرینی در خصوص ایران نموده است. اما بعنوان یک روزنامه نگار مستقل از نماینده ایران می خواهم پاسخ قاطعی به نماینده روسیه دهد.

ابراهیم رئیسی در ملاقات با دبیرکل اوپک هم موضع ایران برای بازگشت به بازار نفت و نپذیرفتن هیچ محدودیتی تا رسیدن به فراوری و صادرات نفت به مقدار قبل از تحریم ها وجبران این سال ها را قاطعانه بیان کند. وگرنه حتی اگر ایران بتواند تحریم را بردارد در گردابی که هم اینک امواجش را بلند نموده اند گیر می افتد. این موضع نماینده روسیه می تواند منافع آینده ایران را تهدید کند.

منبع: فرارو

به "پیغام معنی دار نفتی روسیه به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام معنی دار نفتی روسیه به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید