40درصد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه هستند

به گزارش عینک گوچی، علی خیرالدین روز یکشنبه در برنامه رونمایی از چهار محصول شرکت های عضو پارک فاوا که در پارک فناوری و اطلاعات مستقر در البرز برگزار گردید، اضافه نمود: به همین منظور بایستی در تربیت نیروی انسانی یک بازنگری در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، کارگاه ها و پژوهشگاه ها داشته باشیم .

40درصد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه هستند

وی افزود: دومین موضوع که البته امیدوار نماینده می باشد این است که 50 هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی ما در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند که نشان دهنده این مهم است که شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و واحدهای فناور بستر بسیار خوبی هستند که در آینده برای اشتغال جوانان بتوان از آنها بهره برد.

خیرالدین با بیان اینکه انگیزه کافی بین جوانان و دانشجویان ما وجود ندارد، گفت: علت آن نیز این است که آینده روشنی پیش روی آنها نیست، بنابر این اگر بتوانیم این بستر را مانند مراکز کارآفرینی، کاریابی و مدارس اشتغال را که در پی محقق ساختن آنها در دانشگاه ها هستند را توسعه بدهیم می تواند این اکوسیستم فناوری را تکمیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جهان در فراوری علم رتبه 16 و در منطقه اول از نظر مقاله و کتاب هستیم، گفت: این در حالی است که در بخش فناوری به شدت ضعیف هستیم ؛به گونه ای که در سال 2021 رتبه 71 را به دست آوردیم که این نشان دهنده این مهم است که ما نتوانسته ایم در تجاری سازی علمی پیروز باشیم.

خیرالدین با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مهم بایستی علاوه بر داشتن برنامه بلند مدت بر روی آن نیز فکر کرد، اضافه نمود: 800 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در کشور داریم اما در نوآوری و خلق فناوری بسیار ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: سهم اعتبارات پژوهش ما به شدت کم و حدود چهار دهم درصد است، این در حالی است که قرار بود سه درصد باشد، بر همین اساس ما باید به سراغ دانشگاه هایی برویم که هم کارآفرین و هم مسوولیت اجتماعی داشته باشد، که به همین منظور طرحی به نام میزبانی مطرح شده که بر مبنای آن بتوانیم از دانشجوهای ارشد و دکترا در پژوهشگاه ها و پارک ها از آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که کسانی که وارد موضوعات مرتبط با فناوری می شوند تنها بر روی فراوری نباید فکر نمایند توضیح داد: این در حالی است که فعالان در این بخش باید بازار را نیز ببینند، بنابراین شرکت هایی که پیروز خواهند بود که به صورت خطی حرکت ننمایند و بازار را نیز مد نظر قرار بدهند.

وی اضافه نمود: به همین منظور انتظار ما از دستگاه هایی از جمله پارک ها این است که محصولاتی که به وسیله این شرکت ها فراوری می گردد را خریداری نمایند چرا که یک مشکل این است که بعضی از شرکت ها فراوری انبوه نیز انجام اما خریداری برای محصولات آنها وجود ندارد و این سبب می گردد تا مشکلاتی از جمله نقدینگی پیدا نمایند.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "40درصد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40درصد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید