50 هزار شهروند استان همدان به مسکن احتیاج دارند

به گزارش عینک گوچی، معاون راه و شهرسازی استان همدان گفت: همدان برای 50 هزار نفر در استان به فراوری مسکن احتیاج دارد و اگر این مقدار تامین گردد شرایط عادی خواهد شد.

50 هزار شهروند استان همدان به مسکن احتیاج دارند

عینک گوچی همدان-مجید صالحی امیر گفت: بیش از 60 هزار نفر در استان همدان در طرح نهضت مسکن ثبت نام نموده اند و سهمیه استان همدان برابر 32 هزار و 313 نفر است.

به گفته او سامانه برای ثبت نام مسکن هنوز فعال است و در مجموع در قالب دو طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت مسکن در استان همدان نزدیک به 90 هزار نفر ثبت نام نموده اند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان گفت: امید است زمین 680 هکتاری که قرار است به شهر همدان الحاق گردد، محقق گردد تا بتوانیم تأمین زمین در شهر همدان را برطرف کنیم.

صالحی امیر گفت: در کنار این موارد، 18 هزار نفر هم طی تفاهم نامه ها در قالب مسکن فرهنگیان، جهادکشاورزی و ... چشم انتظار مسکن هستند و مشکل مسکن در همدان باید با همراهی دستگاه ها حل گردد.

او در ادامه به شرایط زمین های معین شده در جورقان، قهاوند و مریانج اشاره نمود و گفت: احتیاج شهر همدان به تأمین مسکن محسوس و این موضوع، همکاری دستگاه ها را می طلبد.

معاون راه و شهرسازی استان همدان گفت: در این راستا 480 واحدی شهرک فرهنگیان، 104 واحدی شهرک مدنی، 120 واحدی شهرک بهشتی و 690 واحدی بهشتی در پیش گرفته شده است.

صالحی گفت:پروژه های شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی و 690 واحدی شهرک بهشتی به بنیاد مسکن تحویل داده شده اند و امید است که طرح 120 واحدی شهرک بهشتی که هم اکنون طبقه پنجم آن در حال پیش روی است، برای سال آینده اتمام یابد.

او گفت: پروژه 690 واحدی شهرک بهشتی نیز که از اواخر تابستان به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، امیدواریم که به مرحله بتن ریزی برسد.

معاون راه و شهرسازی همدان گفت:عقب ماندگی پروژه 104 واحدی شهرک مدنی نیز به خاطر ستاد اجرایی بود، اما با تغییر پیمانکار هم اکنون پیشرفت خوبی دارد و بحث مجری و پروانه اش هم حل شد.

صالحی گفت: هم اکنون تقویت بستر خاک پروژه شهرک فرهنگیان در حال پیش روی است و قرار است که پروژه به بنیاد مسکن تحویل داده گردد؛ امیدواریم که قبل از سال، بحث عملیات تقویت خاک این پروژه انجام و عملیات اجرایی آن نیز زودتر آغاز گردد.

او تعداد واحد های در دست ساخت در شهر همدان را برابر یک هزار و 313 واحد اعلام نمود و گفت: حدود سه هزار و 400 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن که وجه اولیه را واریز نموده اند، اما هنوز زمینی نداریم تا به آن ها اختصاص دهیم، علی رغم اینکه یک سال است که پول واریز نموده اند.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "50 هزار شهروند استان همدان به مسکن احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 هزار شهروند استان همدان به مسکن احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید