اهدای سلول های بنیادی برای اولین بار در خراسان رضوی

به گزارش عینک گوچی، برای اولین بار در خراسان رضوی سلول های بنیادی خون ساز در مشهد اهدا و به بانک سلول های بنیادی کشور منتقل شد.

اهدای سلول های بنیادی برای اولین بار در خراسان رضوی

به گزارش عینک گوچی از مشهد، برای اولین بار در خراسان رضوی سلول های بنیادی خون ساز در مرکز انتقال خون مشهد اهدا و به بانک سلول های بنیادی کشور منتقل شد و از اولین اهداکننده که آقای 35 ساله بودند تقدیر شد.

حمیدرضا اسلامی سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در خراسان رصوی دانش سلول های بنیادی در سازمان انتقال خون به بار نشست.

او گفت: توانستیم یکی از اهدا کنندگان خون را که به طور مستمر خون اهدا میکردند به اهدای سلول های بنیادی متمایل کنیم و جان یک نفر که مبتلا به سرطان است را نجات دهد.

اسلامی گفت: دانش سلول های بنیادی در کشور رو به نهادینه شدن است و روزبه روز در حال پیشرفت است؛ زمانی اگر کسی به سرطان خون مبتلا میشد زندگی خوبی نداشت، ولی اکنون به همت دانشمندان ایرانی توانستیم دانش سلول های بنیادی را در سازمان انتقال خون بنیان بگذاریم.

اولین اهداکننده سلول بنیادی در خراسان رضوی نیز گفت: زمانی که برای اهدای خون میرفتم از من خواستند در صورت تمایل سلول های بنیادی خودم را اهدا کنم و جان یک نفر را نجات دهم و من نیز قبول کردم.

او گفت: این حس که برای جامعه کار مفیدی انجام می دهم و نجات دهنده بیمار سرطانی هستم به زندگی م شور و هیجانی بخشید.

او گفت : اگر باز هم احتیاج باشد حتما برای اهدای سلول های بنیادی ام اقدام میکنم و حتی اطرافیانم را نیز ترغیب نموده ام که کار اهدای سلول بنیادی را انجام بدهند.

اولین اهداکننده سلول بنیادی گفت: بعد از اهدای سلول ها هیچ مشکل خاصی برای من پیش نیامد و زندگی عادی خود را ادامه می دهم.

تهرانیان مسئول سلول های بنیادی مرکز انتقال خون خراسان رضوی گفت: سلول های بنیادی، سلول های پایه ای در بدن هستند که در مغز استخوان افراد ساخته می گردد.

او گفت: این سلول ها پیش ساز سلول های خونی مانند پلاکت هستند وقتی فرد بعه بیماری های خونی مانند سرطان ها مبتلا می شوند، می توانند نجات دهنده بیماران سرطانی باشند.

تهرانیان گفت: سلول های بنیادی بدون بیهوشی و هیچ مسئله ای از اهدا کننده گرفته و به بیمار سرطانی تزریق می گردد و نجات دهنده اینگونه بیماران است.

او گفت: اهداکنندگان سلول های بنیادی باید متولدین 1362 به بعد و از هر نظر سالم باشند و هیچ بیماری اعم از بیماری قلبی و عروقی، کلیوی و بیماری های خونی نداشته باشد.

/ف. ب.

عینک گوچی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهدای سلول های بنیادی برای اولین بار در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای سلول های بنیادی برای اولین بار در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید