باخت های دردسر ساز در لیگ والیبال

به گزارش عینک گوچی، باخت پیکان و سایپا در هفته بیست و چهارم لیگ برتروالیبال ، معادلات مرحله حذفی را پیچیده تر از قبل نموده است.

باخت های دردسر ساز در لیگ والیبال

هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال در حالی در میانه تعطیلات برگزار گردید که در کنار ثبت چند نتیجه جالب، تکلیف اکثر سهمیه های پلی آف نیز معین شد. در شش بازی این هفته دو نتیجه جالب و عجیب به ثبت رسید و هفت سهمیه مرحله پلی آف لیگ نیز مشخص تکلیف شد. در یکی از این دیدارها پیغام خراسان در یک بازی یک طرفه و جالب پیکان مدعی را به راحتی از پیش رو برداشت. از طرف دیگر تیم شهرداری تبریز هم برابر سایپایی به پیروزی رسید که روزهای خوبی را پشت سر می گذاشت، به یک برد شیرین و ارزشمند دست پیدا کرد تا دیگر نتیجه عجیب و شگفتی این هفته را به نام خودش ثبت کند.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال هم برگزار گردید و حالا تنها دو هفته دیگر تا انتها دور برگشت باقی مانده. به همین خاطر هم جدال تیم های صعود نموده برای بهتر کردن صندلی و تیم های پایین جدولی برای دریافت سهمیه، این هفته ها را جذاب تر و هیجان انگیزتر نموده است. به همین خاطر هم اغلب نتایج جالب و عجیبی در این هفته ها ثبت می گردد. با این حال نتایج عجیب این هفته لیگ برتر را شاید بگردد به شکل دیگری هم تحلیل کرد.

در حساس ترین دیدار این هفته که البته جالب ترین نتیجه را هم رقم زد، تیم پیغام خراسان در یک بازی یک طرفه و آسان، از سد پیکان گذشت. برد سه بر صفر شاگردان جبار قوچان نژاد در تهران و در مقابل پیکان رده دومی، به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود.

پیش از دیدارهای این هفته، پیکان در رده دوم قرار داشت اما حالا با این باخت به رده سوم رسیده. پیکانی ها اگرچه در شرایط برابر با خاتم رده دومی قرار دارند اما به لغزش این تیم احتیاج دارند تا بتوانند به رده دوم برسند. البته اگر حالا دلشان بخواهد!

پیغام خراسان هم با این برد با یک بازی بیشتر، به شرایط برابر با پیکان و خاتم از لحاظ تعداد بر رسید اما بعید به نظر می رسد که بتواند به صندلی بالاتری برسد.

در طرف مقابل باخت پیکان، سایپا هم در دیداری عجیب با نتیجه سه بر یک برابر شهرداری تبریز شکست خورد. تبریزی ها که برای زنده ماندن شانس صعودشان در این دیدار باید پیروز می شدند، دست به کار بزرگی زدند و سایپا را از پیش رو برداشتند. سایپا که در نیم فصل دوم شرایط بهتری داشت و در هفته های اخیر هم تیم های بزرگی را شکست داده بود، در این هفته حساس، باخت تاثیر گذاری را مقابل شهرداری تبریز متحمل شد.

به این ترتیب سایپا به رده هفتم جدول سقوط کرد. رده ای که شاید به این راحتی ها نتواند از آن بالاتر بیاید و شاید هم البته به صرفش نباشد!

با سقوط پیکان به رده سوم و پیچیده شدن معادلات بالای جدول، هم تیم های بالایی و هم سه چهار تیم پایینی جدول با حساسیت بیشتری برای مشخص صندلی نهایی شان کوشش می نمایند.

به طور مثال اگر پیکان بخواهد یک بار دیگر به رده دوم صعود کند و سایپا در همین رده بماند، این دو تیم قدرتمند در مرحله پلی آف باید به مصاف هم بروند. اگر هم پیکان سوم بماند، سایپا در صورت ششم شدن برابر این تیم قرار خواهد گرفت که قطعا رویارویی مطلوبی برای هیچ کدام نخواهد بود.

خاتم اردکان، دیگر مدعی لیگ برتر والیبال در دیداری آسان پیروز به پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم انتهای جدولی عقاب تهران شد که با 4 پیروزی در رده دوازدهم جدول رده بندی واقع شده است. خاتم با این پیروزی به رده دوم جدول صعود کرد عقاب هم در همان رده دوازدهم باقی ماند.

شهروند اراک نیز در این هفته مهمان دورنا ارومیه بود و توانست پس از هفته ها یک بار دیگر طعم پیروزی را بچشد و در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 تیم جوان دورنا را از پیش رو بردارد.

شهرداری گنبد در روزی که میکائیل تاجر را در اختیار نداشت با نتیجه 3 بر یک دیداری خانگی را به شهرداری ورامین واگذار کرد تا حفظ صندلی هشتمی برای آنها سخت تر از گذشته گردد. رحمان محمدی راد نیز از بازیکنانی چون پوریا فیاضی، محمد محمدکاظم و پرویز پزشکی در این دیدار استفاده نکرد اما باز هم پیروز به کسب پیروزی ارزشمند خارج از خانه شد. شهرداری ورامین هم یک بازی بیش از دیگر تیم ها دارد و در یکی از دو هفته باقی مانده استراحت خواهد داشت. با این حال صدرنشینی این تیم چند هفته ای می گردد قطعی شده و قهرمان مرحله دوره ای لیگ برتر خواهد شد و باید منتظر معین شدن حریفش در این مرحله بماند.

فولاد ایرانیان سیرجان نیز یک پیروزی خانگی دیگر را کسب کرد و این بار پیروز شد از سد شهرداری ارومیه بگذرد. ارومیه ای ها از حضور در پلی آف کاملا نا امید شده اند و دیگر شانسی برای حضور در این مرحله ندارند اما با این حال دیداری نزدیکی مقابل شاگردان محمدرضا دامغانی داشتند.

نماینده سیرجان با این پیروزی بالاتر از کاله و سایپا در رده پنجم نهاده شد.

  • قطعی شدن هفت سهمیه پلی آف

    در انتها دیدارهای این هفته، صعود تیم های هفت تیم جدول به مرحله پلی آف قطعی شده و تنها یک سهمیه برای سایر تیم ها باقی مانده است. شهرداری ورامین، خاتم اردکان، پیکان، پیغام خراسان، فولاد سیرجان ایرانیان، کاله و سایپا تیم هایی هستند که صعودشان به مرحله پلی آف قطعی شده است و تنها یک تیم دیگر از میان تیم های میانه جدولی برای حضور در جمع تیم های مرحله حذفی شانس خواهد داشت.

    از میان شش تیم باقی مانده، دورنا، شهرداری ارومیه و عقاب نهاجا که شانسی برای صعود ندارند و در رده های یازدهم تا سیزدهم نهاده شده اند. به این ترتیب سه تیم شهرداری تبریز، شهرداری گنبد و شهروند اراک باقی می مانند که در رده های هشتم تا دهم قرار دارند و برای تک سهمیه باقی مانده خواهند جنگید.

    شهرداری گنبد با یازده برد در رده هشتم واقع شده است و شهرداری تبریز و شهروند اراک با ده برد نهم و دهم هستند. هر سه این تیم ها کاندید صعود به پلی آف هستند و شانس صعود دارند و باید دید نتایج دو هفته باقی ماند، سهمیه را به کدام یک از این تیم ها خواهد داد. تیمی که البته از همین حالا رقیبش در پلی آف معین است و باید به مصاف صدرنشین و قدرت اول لیگ یعنی شهرداری ورامین برود.

    نتایج کامل دیدارهای هفته بیست وچهارم:

    خاتم اردکان 3 ـ عقاب نهاجا صفر

    شهرداری تبریز 3 ـ سایپا یک

    فولاد سیرجان 3 ـ شهرداری ارومیه یک

    دورنا ارومیه 2 ـ شهروند اراک 3

    شهرداری گنبد یک ـ شهرداری ورامین 3

    پیکان صفر - پیغام مشهد 3

    جدول رده بندی لیگ برتر والیبال پس از دیدارهای این هفته:
منبع: ایران ورزشی

به "باخت های دردسر ساز در لیگ والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باخت های دردسر ساز در لیگ والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید