تست آنتی بادی کرونا در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فراوری شد

به گزارش عینک گوچی، گروه ایمنی شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران پیروز به دست یابی به فناوری ساخت کیت تشخیص سرولوژی کرونا شد. با دستیابی به این فناوری به راحتی می توان به این سوال پاسخ داد که آیا فرد قبلاً به این ویروس مبتلا شده است یا خیر.

تست آنتی بادی کرونا در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فراوری شد

به گزارش عینک گوچی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیر حسن زرنانی رئیس بخش ایمن شناسی دانشکده بهداشت در این باره گفت: این کیت تماماً با دانش فنی ایرانی ساخته شده است. سیستم ایمنی افرادی که با ویروس برخورد داشته اند بر ضد ویروس کرونا آنتی بادی فراوری نموده و این آنتی بادی ها توسط کیت تشخیص سرولوژی کرونا قابل شناسایی است.

او اضافه کرد: اطلاعات موجود در خصوص ایمنی حاصل از مواجهه با ویروس در بدن هنوز کامل نیست ولی این تصور وجود دارد که بخش عمده ای از افراد که دارای این نوع از آنتی بادی ها هستند، نسبت به عفونت مجدد ایمن می شوند و می توانند در محل کار خود حضور داشته باشد. این امر از نظر سیاستهای کلان بهداشتی کشور حائز اهمیت فراوان است.

به گفته دکتر زرنانی این تکنولوژی همه گیری واقعی را نشان می دهد و به پزشکان یاری می نماید فرایند بهبود بیماران کرونایی را ارزیابی نمایند. زمانی که دوره بیماری تمام گردد دیگر نمی توان با تست های مولکولی (شناسایی نماینده ماده ژنتیکی ویروس) تشخیص داد که آیا فرد مبتلا بوده است یا خیر؛ در صورتی که با توجه با ماندگاری طولانی مدت آنتی بادی های ضد ویروس در بدن، تست های سرولوژیک تا مدتهای طولانی مثبت باقی می ماند. این تست ساده و در مدت زمان 2 ساعت بر روی نمونه خون در تمامی آزمایشگاه های پزشکی و تحقیقاتی سراسر کشور قابل انجام است .

این محصول حاصل کوشش گروه ایمنی شناسی دانشکده بهداشت و یک پروژه تحقیقاتی به سرپرستی آقای دکتر فاضل شکری است و در مرحله اخذ مجوز از وزارت بهداشت است.

  • تست سریع آنتی بادی کرونا در ایران فراوری شد | تست سریع چه کاربردی دارد؟

  • یک تست ارزان آنتی بادی برای تشخیص سریع ویروس کرونا

منبع: همشهری آنلاین

به "تست آنتی بادی کرونا در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست آنتی بادی کرونا در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید