شیب تند افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور ، درخواست وزارت بهداشت از مردم

به گزارش عینک گوچی، خبرگزاری خبرنگاران- با تشدید شرایط کرونایی در ایران، امروز با شناسایی 22586 مبتلای جدید کرونا در کشور تعداد 185 تن از هموطنانمان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

شیب تند افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور ، درخواست وزارت بهداشت از مردم

به گفته دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت 22هزار و 586 مبتلای جدید کووید 19 در کشور طی 24 ساعت گذشته شناسایی شده و متاسفانه در این بازه زمانی 185 بیمار مبتلا جان خود را از دست دادند.از دیروز تا امروز 19 فروردین 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 22 هزار و 586 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 493 نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 6 هزار و 934 نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 185 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 63 هزار و 884 نفر رسید.خوشبختانه تا کنون یک میلیون و 684 هزار و 570 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. 4 هزار و 221 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون 13 میلیون و 412 هزار و 327 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر 257 شهرستان قرمز و 129 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است.همچنین 51 شهرستان در شرایط زرد و فقط 11 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

شیب تند افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه شیب افزایش بیماران مبتلا به کووید-19 در بیمارستان ها نسبت به پیک سوم بسیار تند شده است، گفت: اکنون اعمال جراحی الکتیو هم متوقف شده و تخت های بخش های دیگر را به کرونا داده و بخش های جدید برای کووید اختصاص می دهیم.

دکتر فرشاد علامه با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران در زمینه تخت های بستری برای بیماران مبتلا به کرونا مشکلاتی وجود دارد، گفت: تا روز گذشته در مجموع بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیش از 925 بیمار بستری بودند. شیب افزایش بیماران نیز بسیار تند است و از شیب افزایشی در پیک سوم بیماری هم بیشتر است. به طوری که یکی دو روز قبل رکورد میزان بستری در روز در بیمارستان های ما شکست.

وی اضافه نمود: در خیز چهارم، نسبت به پیک سوم تعداد بیماری که در یک روز در کل بیمارستان های ما بستری می شد، چند روز پیش به بیشترین حد خود رسید که این نشان می دهد که شیب افزایشی بیماری بسیار تند است. مداوم تخت های بخش های دیگر را به بخش کرونا اضافه می کنیم. اعمال جراحی الکتیو هم تا اطلاع ثانوی متوقف شده و تخت های بخش های دیگر را به کرونا داده و بخش های جدید برای کووید اختصاص می دهیم. در تخت های آی سی یو هم همین فرایند برقرار است.

علامه با بیان اینکه بیماران بدحال نیز افزایش یافته است، گفت: تا روز گذشته 280 بیمار در بخش های ویژه بستری بودند. در عین حال در بین بیماران بدحال از همه سنی است، اما معمولا در سنین بالا بیشتر است. در عین حال به نظر می رسد که سویه غالب ویروس انگلیسی باشد.

درخواست وزارت بهداشت برای پرهیز از حضور در مهمانی ها

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در شرایط خطرناک بیماری، دعوت نکردن مهمان و نرفتن به مهمانی یک اصل اخلاقی و مسئولیت اجتماعی مهم محسوب می گردد، از مردم خواست که با قطع شدن رفت و آمد حضوری به منازل یکدیگر گامی موثر در جهت قطع زنجیره بیماری کرونا بردارند.

دکتر سیما سادات لاری با بیان اینکه هنوز هم خیلی از ما هستیم که در برابر دعوت به مهمانی و مراسم عروسی و عزا نمی توانیم نه بگوییم و به راحتی دعوت به مجالس یاد شده را قبول می کنیم، گفت: با توجه به شرایط خطرناک بیماری که روزانه منجر به از دست رفتن تعداد زیادی از هموطنان می گردد، دعوت نکردن مهمان و نرفتن به مهمانی به عنوان اصلی اخلاقی و مسئولیت اجتماعی مهم محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: امید است مردم فهیم و قدرشناس کشور یاری نمایند تا با قطع شدن رفت و آمد حضوری به منازل گامی موثر در جهت قطع زنجیره بیماری در کشور برداشته گردد.

هزینه 2هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت برای مبتلایان کرونا تا کنون

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: سازمان بیمه سلامت ایران تا کنون 2 هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا هزینه نموده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ایران در خیلی از موارد سلامت جزو کشورهای برتراست، کرمانشاه نیز با این پیشینه تاریخی همیشه یکی از استان های پیشران در کشور بوده است.

وی توضیح داد: با وجود شرایط کرونا در کشور بر خود لازم دانستیم برای تشکر از زحمات دکتر مظفری و معرفی دکتر قادری در استان حضور پیدا کنیم.

ناصحی اظهارکرد: نظام سلامت با گستردگی که دارد یک پوشش 42 میلیون نفری را در پنج صندوق بیمه ای فراهم نموده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به شرایط ناشی از حاکم شدن کرونا بر نظام سلامت کشور بیان داشت: تا کنون2 هزار میلیارد تومان برای کرونا هزینه نموده ایم.

وی توضیح داد: برای تحقق این امر منابع مازادی نگرفته ایم و صرفا با صرفه جویی و مدیریت منابع این مهم را پوشش داده ایم.

ناصحی ادامه داد: نسخه الکترونیک که کرمانشاه هم شرایط مناسبی در اجرای آن دارد در حال حاضر جزو اولویت های اصلی بیمه سلامت است.

وی اضافه نمود: تحقق این امر فواید بسیاری برای مدیریت منابع سلامت دارد. سیستم کنونی هزینه های غیر ضرور بر سلامت وارد آورده که باید ساماندهی گردد.

ناصحی ضمن تقدیر از عملکرد دکتر مظفری مدیرکل سابق بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهارکرد: دکتر قادری با تمام توان و با تعامل مناسب با سایر دستگاه ها برای بهبود شرایط گام بردارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا فشار زیادی را به نظام سلامت کشور وارد نموده است، ابراز امیدواری کرد که با پوشش واکسن همگانی تا نیمه اول سال دیگر دغدغه آنچنانی در این خصوص نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شیب تند افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور ، درخواست وزارت بهداشت از مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب تند افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور ، درخواست وزارت بهداشت از مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید