حمل ونقل انسان محور صرفا احداث جهت دوچرخه نیست

به گزارش عینک گوچی، خبرنگاران/خراسان رضوی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: حمل و نقل انسان محور صرفا اضافه کردن به عرض پیاده روها و احداث راستا دوچرخه نیست. وقتی ما سلسله مراتب شبکه های شهری را رعایت کنیم، به حمل ونقل انسان محور یاری می کنیم.

حمل ونقل انسان محور صرفا احداث جهت دوچرخه نیست

داریوش معظمی امروز 24 آذرماه در نشست خبری سیزدهمین همایش تخصصی حمل ونقل و ترافیک که در محل ساختمان نظام مهندسی خراسان رضوی برگزار گردید، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی همه ساله در آذرماه به مناسبت بزرگداشت روز حمل ونقل، همایش حمل ونقل و ترافیک را برگزار می نماید. سال جاری نیز سیزدهمین همایش حمل ونقل و ترافیک را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این همایش با موضوع سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار می گردد. باتوجه به مقتضیات زمان، مسائل و مسائل روز شهر و کشور موضوعی انتخاب می گردد و این موضوع به عنوان موضوع همایش معرفی شده و بعد از آن از جامعه مهندسین حمل و نقل برای سخنرانی تخصصی در این خصوص دعوت می گردد. در این همایش از استادان دانشگاه، مدیربازنشسته، مشاوران، پیمان کار، پلیس فعالان و شاخصان حوزه حمل ونقل تقدیر خواهد شد. از کارشناسان شهرداری نیز در حوزه های مختلف معاونت حمل و نقل تقدیر خواهند شد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اضافه نمود: در این همایش نگاه ما کشوری است اما استانی برگزار می گردد و تقدیرشوندگان تنها از خراسان رضوی نیستند بلکه از سطح کشور انتخاب شده اند.

معظمی مطرح نمود: همایش ترافیک، محلی برای گپ و گفت تخصصی، علمی و حرفه ای است. این همایش، ارتباط بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی و مدیران شهری را قوی تر می نماید. ویژگی که همایش سال جاری نسبت به سال گذشته دارد، موضوع آن است. همایش سال جاری با شعار حمل ونقل انسان محور است. ما از انجیوهای فعال در این زمینه دعوت نموده ایم تا دستاوردها و برنامه های خود را به جامعه مهندسی معرفی نمایند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی بازوی مشورتی است، بیان نمود: ما در شورای ترافیک استان با شورای شهر به وسیله کارگروه ترافیک و حمل و نقل همکاری داریم و نظرات خود را به آن ها منعکس می کنیم.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اعلام نمود: حمل و نقل انسان محور صرفا اضافه کردند به عرض پیاده روها و احداث راستا دوچرخه نیست. وقتی ما سلسله مراتب شبکه های شهری را رعایت کنیم، به حمل ونقل انسان محور یاری می کنیم.

معظمی تاکید نمود: رعایت ضوابط جانبی در کاربری ها، مدیریت پارکینگ، طراحی صحیح مقطع عرضی، افزایش ایمنی در سیستم به ویژه برای عابرین پیاده و دوچرخه سواران، طراحی سیستم یک پارچه حمل و نقلی، توجه احتیاج توان یابان و... جزء حمل ونقل انسان محور است.

وی ادامه داد: تمام این ها احتیاج به حضور پررنگ مهندس ترافیک دارد. ما به عنوان متولی نظام مهندسی در ساخت و ساز در شهر، باید حضور حداکثری مهندس ترافیک را داشته باشیم. مهندسی ترافیک در بطن مسئله است. ما بارها نامه نوشته ایم، اگر کاربری خاصی در شهر احداث می گردد باید مهندس ترافیک حضور داشته باشد. در دسترسی به کاربری های مهم اگر می خواهیم، حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید مهندس ترافیک حضور داشته باشد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی مطرح نمود: رشته های نظام مهندسی هم باهم و در مشارکت با یک دیگر هستند. رشته های ترافیک، شهرسازی، نقشه برداری در نظام مهندسی رشته های نوپایی هستند که احتیاج است بیشتر از وجود آن ها استفاده گردد تا به هدف اصلی یعنی ارتقا کیفیت زندگی شهری برسیم.

معظمی با بیان اینکه رشته ترافیک نوپاست و بسیاری از موضوعات آن موقع می برد تا به آن برسیم، اظهار کرد: دسترسی کاربری های مهم باید توسط مهندسین ترافیک تایید گردد. مهندس ترافیک باید در کنار شهرداری برای طرح های تفضیلی و جامع باشد. شناخت عارضه سنجی در شهر باید اثرسنجی ترافیکی گردد اما متاسفانه دیده نمی گردد. مدیریت شهری کوتاهی ننموده است چرا که مهندسی ترافیک رشته نوپایی است. در حمل ونقل شهری احتیاج است، کمی باهم مهربان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمل ونقل انسان محور صرفا احداث جهت دوچرخه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل ونقل انسان محور صرفا احداث جهت دوچرخه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید