درآمد نویسندگان انگلیسی کاهش یافته است، پیشنهاد حمایتی نمایندگان مجلس بریتانیا

به گزارش عینک گوچی به نقل از بوکسلر، یک گروه از نمایندگان مجلس بریتانیا گزارشی از شرایط نویسندگان و میزان درآمد آنها در دوره قرنطینه و شیوع کرونا تهیه کردند و از دولت خواستند نسبت به این قضیه فکر اساسی کند. به استناد آمار و ارقام منتشر شده توسط اتحادیه های مربوط به نویسندگان و ناشران به خاطر ویروس کرونا درآمد نویسندگان از حد متوسط سال های گذشته کاهش یافته است.

درآمد نویسندگان انگلیسی کاهش یافته است، پیشنهاد حمایتی نمایندگان مجلس بریتانیا

گروه نویسندگان مجلس تمام احزاب (APWG) گزارشی تهیه نموده و در آن طرحی 10 ماده ای برای تصویب آماده است که هدف اصلی آن حمایت و کمک مالی به نویسندگان ساکن بریتانیا است. بر اساس اسناد و گزارش ها درآمد نویسندگان از سال 2005 تا کنون حدود 42درصد کاهش یافته است و کنندگان بریتانیایی خواستار رسیدگی فوری به این مشکل هستند.

گروه مذکور به گزارش و تحقیقات میدانی انجمن نویسندگان بریتانیا در سال 2020 استناد نموده است که به صراحت می گوید بیش از 65درصد از نویسندگان تمام وقت در بریتانیا در اولین موج شیوع ویروس کرونا با مشکل درآمدزایی روبرو بوده اند. بسکمک از نویسندگان در نظرسنجی های مختلف به این مسئله اشاره مستقیم نموده و خواستار حمایت از سوی دولت شدند.

داون فینچ نویسنده داستان های کودک در انگلیس ضمن اشاره به مشکل درآمدزایی نویسندگان به این مشکل نیز اشاره نموده است که یکی از معضلات خاموش ویروس کرونا در دنیای نویسندگی حذف بسکمک از نویسندگان مهاجر و از نژادهای اقلیت در جامعه انگلیس است و ممکن این مشکل جدی تر از میزان درآمد آنها باشد.

فینچ گفت: بسکمک از نویسندگان این قشر قبل از این هم دارای درآمد پایینی بودند و حالا با مسائل مربوط به ویروس کرونا بسکمک از ناشران ترجیح می دهند دیگر با آنها کار نکنند. وی افزود: من فکر می کنم نه تنها نویسندگان بلکه بیشتر جامعه در حال سقوط به خط فقر هستند.

یکی از راهکارهای کنندگان مجلس بریتانیا برای حل مشکل نویسندگان ایجاد شورایی از نویسندگان برای ایجاد ارتباط بین دولت و مجلس است تا به اتخاذ سیاست های لازم برای حمایت از این قشر کمک کنند. در گزارش گروه نویسندگان مجلس آمده است: برای شناخت دقیق مشکل و حل آن نیاز است حقوق و قراردادهای نویسندگان به طور جدی بازنگری شود و در تنظیم آنها شرایط موجود جامعه در نظر گرفته شود.

این گروه از نهادهای دولتی در بریتانیا خواسته است نسبت به اجرای حقوق مولفین و جلوگیری از دزدی های ادبی جدیت بیشتری به خرج دهند. از دیگر بندهای این گزارش پیشنهاد بازنگری در مسئله مالیات ها بر کتاب ها و ارزش اضافه نموده در مورد کتاب ها و فروش آنهاست.

در ماه های اخیر دولت جانسون با اعلام قرنطینه عمومی به صورت محدود و با رعایت شرایط بهداشتی به کتابخانه ها و بعضی کتابفروشی ها اجازه فعالیت داده است. بسکمک از ناشران و کتابفروشان می گویند در دوران قرنطینه و موج جدید کرونا با خسارت های قابل توجهی روبرو بوده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "درآمد نویسندگان انگلیسی کاهش یافته است، پیشنهاد حمایتی نمایندگان مجلس بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد نویسندگان انگلیسی کاهش یافته است، پیشنهاد حمایتی نمایندگان مجلس بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید