سفیر ایران در نشست والدای: ایران در زمینه برجام، حسن نیت خود را نشان داده است

به گزارش عینک گوچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، به عنوان یکی از اعضای باشگاه مباحثه ای والدای در جلسه اقتصادی که در چارچوب پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی برگزار گردید، به آنالیز رویکرد ایران و آمریکا در برجام و همچنین سیاست های تحریمی واشنگتن پرداخت.

سفیر ایران در نشست والدای: ایران در زمینه برجام، حسن نیت خود را نشان داده است

به گزارش عینک گوچی، به نقل از سفارتخانه کشورمان در مسکو، مهدی سنایی در این نشست با تاکید بر اینکه ایران در زمینه برجام حسن نیت خود را نشان داده است، گفت: تداوم حضور ایران در برجام، نشان دهنده موضع اصولی تهران برای مصاحبه در همه زمینه هاست، اما در شرایط کنونی آنچه که جهان را دچار معضل نموده است، روینمودهای یکجانبه و جنگ طلبانه آمریکا است.

سفیر ایران در روسیه همچنین با اشاره به رویکرد تحریمی آمریکا در قبال ایران، روسیه، چین و بسیاری کشورهای دیگر اضافه کرد: هرچند تحریم پدیده خوبی نیست اما تجربیات ایران در دوران تحریم نشان می دهد که کشورهای تحت تحریم، می توانند این فشار اقتصادی را به فرصت تبدیل نمایند.

سنایی در این جلسه که روسای انستیتوها و اساتیدی از کشورهای مختلف و همچنین سیاستمداران ارشد روس نیز حضور داشتند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای کشورهای ایران، روسیه و چین در شرایط کنونی، باید تکیه بر همکاری در چارچوب سازوکارهای منطقه ای و منابع و اقتصاد ملی در اولویت باشد.

همچنین در این جلسه ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه در سخنانی درباره عواقب اعمال تحریم های نفتی علیه ایران گفت: حذف ایران از بازار جهانی نفت می تواند قیمت آن را به بالای 100 دلار به ازای هر بشکه برساند اما در واقع عملا امکان حذف ایران از این بازار وجود ندارد.

اورشکین همچنین بیان کرد که موضع اصولی روسیه، حفظ همه صادرنماینده ها در بازار نفت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفیر ایران در نشست والدای: ایران در زمینه برجام، حسن نیت خود را نشان داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در نشست والدای: ایران در زمینه برجام، حسن نیت خود را نشان داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید