آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب در تخت جمشید

به گزارش عینک گوچی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب در تخت جمشید انجام گرفت.

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب در تخت جمشید

قضیه چیست؟

حمید فدایی با اشاره به اینکه انتقال اراضی چاه جنگل از مجموعه شهرداری به پایگاه بعد از سالها پیگیری نهایتا در نیمه دوم سال گذشته انجام شد، اضافه نمود: از آنجا که درختان بخشی از این اراضی بدلیل نبود رسیدگی و خشکسالی های متوالی به شدت آسیب دیده بودند، اسفند سال گذشته نسبت به تعویض بعضی از درختان خشک شده با نهالهای جوان چند ساله اقدام شد.

او به اهمیت نگهداری و مراقبت مداوم از درختان و نهالهای جوان مجموعه چاه جنگل اشاره و مطرح نمود: در طول یک ساله گذشته تا کنون عملیات آبیاری به بوستان پردیس و مجموعه چاه جنگل با استفاده از تانکر آب و یک دستگاه تراکتور استیجاری پایگاه اجرا شده که عملیات بسیار زمان بر و پر هزینه است و لذا با تدابیر پیش بینی شده در اعتبارات پایگاه، هم اکنون با اجرای لوله کشی، مرحله اول آبرسانی به بخشی از جنگل و نهالهای آن در دستور کار قرار گرفته است.

سجاد طهماسبی، مسئول دفتر فنی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز با اشاره به فرآیند این عملیات عمرانی اعلام کرد: شروع لوله کشی آب از منابع آبی بوستان پردیس تخت جمشید به طول تقریبی 300 متر با نصب شیر آلات استاندارد در حال اجرا است.

او اضافه نمود: با تکمیل و بهره گیری از این خط انتقال، نیمی از درختان و نهالهای تازه کاشته شده در این محوطه جهانی که مساحت تقریبی بالغ بر 5 هکتار را شامل می گردد، آبیاری می شوند.

طهماسبی گفت: به منظور آبیاری مستمر این درختان و نهالهای تازه کاشته شده و همچنین احیای جوی های لازم، با دستگاه های مکانیزه انجام می گردد که این پروژه اجرایی، هم اکنون در حال اجراست.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب در تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب در تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید