کلیمانجارو، بام قاره سیاه

به گزارش عینک گوچی، کلیمانجارو پس از داستان کوتاه و مشهور ارنست همینگوی که سال 1938 نوشته شد به شهرت زیادی رسید. شخصیت اصلی داستان از این قله زیبا به عنوان قله ای به پهنای سراسر جهان، بزرگ، بلند و زیر آفتاب بی نهایت سفید یاد کرده است. منطقه کوهستانی کلیمانجارو که یکی از مهم ترین مقاصد توریستی شرق آفریقاست، به توریست ها امکان می دهد تنها به فاصله 5 روز کوهنوردی، 2محیط گرمسیری و یخچالی را در کنار هم تجربه کنند و همین قابلیت استثنایی موجب شده تا سالانه بیش از 40 هزار توریست روانه این منطقه شوند.

کلیمانجارو، بام قاره سیاه

برای صعود به قله کلیمانجارو، با تور کلیمانجارو عینک گوچی همراه شوید.

نکاتی درباره به کلیمانجارو

  • ارتفاع قلل کلیمانجارو

کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا و چهارمین قله از قلل هفتگانه جهان, این کوه به عنوان بلندترین کوه مستقل جهان شناخته شده است. (قلل هفتگانه، به بلندترین قله های 7 قاره گفته می گردد). کلیمانجارو از سه مخروط آتشفشانی تشکیل شده است: کیبو (5895 متر)، ماونزی (5149 متر) و شیرا (3962 متر) , اوهورو (Uhuru) بلندترین قله در لبه دهانه کیبو است.

  • زمین شناسی کلیمانجارو

کلیمانجارو آتشفشان چینه ای غول پیکر است که به دلیل ریختن گدازه هایی از منطقه دره ریفت شروع به تشکیل شدن کرد. کوه توسط گدازه های پی در پی ساخته شده است. دو تا از آن سه قله Mawenzi و Shira غیرفعال هستند درحالی که کیبو بلندترین قله است که می تواند دوباره فوران کند. فعالیت های اخیر آن تنها 200 سال پیش بوده و آخرین فوران عمده آن به 360000 سال پیش برمی گردد.

  • منطقه زیست محیطی کلیمانجارو

این آتشفشان خاموش در داخل 756 کیلومترمربعی پارک ملی کلیمانجارو در منطقه میراث جهانی یونسکو، و یکی از معدود مکان هایی بر روی زمین است که هر نوع منطقه زیستی محیطی را داراست. که شامل جنگل های گرجهتی , زمین های هموار و گیاهانی در دامنه کوهستان است.

  • اولین فاتح کلیمانجارو

کلیمانجارو اولین بار در تاریخ 5 اکتبر 1889 توسط زمین شناس آلمانی هانس مایر , Yoanas Kinyala Lauwo تانزانیایی و Ludwig Purtscheller اتریشی صعود شد.

درجه سختی سفر کلیمانجارو و جهت های صعود کلیمانجارو

کلیمانجارو از 5 جهت برای رسیدن به قله تشکیل شده است: جهتهای Marangu،Machame،Rongai،Lemosho و Mweka که جهتهای Machame و Lemosho از جهتهای محبوب و دیدنی و Marangu ساده ترین جهت است؛ اگرچه رسیدن به لبه دهانه از جهت Marangu قدری سخت است.

کلیمانجارو صعود نسبتاً آسانی در مقابل بقیه قلل هم تراز دارد و هیچ نیازی به کوهنوردی فنی و یا داشتن تجربه نیست. بزرگ ترین چالش و خطر آن ارتفاع بالا است. کوهنوردان از هم هوایی نامناسب و بیماری ارتفاع به مشکل برمی خورند.

سریع ترین صعود به قله کلیمانجارو

سریع ترین صعود توسط برونو Brunod ایتالیایی در سال 2001 انجام گرفت. او از دروازه Marangu در 5 ساعت و 38 دقیقه و 40 ثانیه صعود کرد. سریع ترین زمان رفت وبرگشت را راهنمای محلی Simon Mtuy در تاریخ 26 دسامبر 2004 در زمان 8 ساعت و 27 دقیقه ثبت کرد.

پیش نیاز صعود به کلیمانجارو

کوه Meru(مرو) مخروط آتشفشانی در 14,980پایی، 45 مایلی غرب کلیمانجارو قرار گرفته است. این آتشفشان فعال با قله پوشیده از برف خود در پارک ملی آروشا قرار گرفته است و اغلب به عنوان صعود آموزشی کلیمانجارو استفاده می گردد.

منبع: دالاهو

به "کلیمانجارو، بام قاره سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیمانجارو، بام قاره سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید