شهرداری ها درمسائل فرهنگی بسترسازی نمایند، ضرورت ایجادمدیریت یکپارچه

به گزارش عینک گوچی، احمد مسجد جامعی صبح امروز یک شنبه در گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های مختلف و روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهرها در تبریز گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه شهری در شهرها لازم است.

شهرداری ها درمسائل فرهنگی بسترسازی نمایند، ضرورت ایجادمدیریت یکپارچه

وی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری با ذات کار مشارکت جویانه عملیاتی نیست، ادامه داد: شهرداری ها نباید به سمت مدیریت واحد شهری حرکت نمایند. در مدیریت یکپارچه شهری دستگاه ها موظف می شوند برنامه کاری خود را به شوراها ارائه دهند.

مسجد جامعی با تاکید بر اینکه در کلانشهرها نمی گردد مدیریت واحد شهری ایجاد کرد، گفت: البته این موضوع در روستاها و شهرهای کوچک ممکن و عملیاتی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری ها در کلانشهرها نمی توانند از پس مدیریت واحد شهری بربیایند، اضافه کرد: اگر تعامل و همکاری و نظارت وجود داشته باشد می توان به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کرد.

حمایت شهرداری ها از فرهنگ و هنر شهرها

وی سپس در خصوص این گردهمایی گفت: دوره های گذشته در این نشست فقط روسای کمیسیون های فرهنگی و هنری کلانشهرها حاضر می شدند ولی در این گردهمایی تبریز شاهد حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هستیم که خیلی اقدام مثبت و به جایی است.

مسجد جامعی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول حوزه تخصصی فرهنگ است، گفت: همه نهادها و دستگاه های مختلف باید برای فعالیت فرهنگی با وزارت ارشاد تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها نمی توانند وارد سیاست گذاری فرهنگی شوند، ادامه داد: شهرداری ها باید تصمیمات وزارت خانه را پذیرفته و در خصوص مباحث فرهنگی بسترسازی نمایند.

عضو شورای شهر تهران سپس با بیان اینکه شهرداری ها همچنین باید از هنرمندان شهر حمایت نمایند، گفت: شهرداری ها می توانند از محصولات فرهنگی نیز حمایت نمایند و به عنوان مثال ناشران از دادن مالیات معافیت شوند و یا از اماکن مسکونی به جای اماکن تجاری برای کارهایشان استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شهرداری ها درمسائل فرهنگی بسترسازی نمایند، ضرورت ایجادمدیریت یکپارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها درمسائل فرهنگی بسترسازی نمایند، ضرورت ایجادمدیریت یکپارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید