طراحی داخلی - بخش یک

به گزارش عینک گوچی، طراحی داخلی به خودی خود با مواردی بیش از توسعه تجسم بصری یا محیطی یک فضای داخلی مرتبط است. متخصصانی که طراحی داخلی یک فضا را انجام می دهند، به دنبال مواردی برای بهینه سازی و هماهنگ کردن عواملی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند و محیط ایجاد شده بر اساس آن طراحی می شود.

طراحی داخلی - بخش یک

بنابراین، بر اساس اظهار دفتر آمار کاری ایالات متحده آمریکا، فعالیت های عملی، زیبایی شناختی و سودمند، برای دستیابی به اهداف مورد نظر مانند افزایش بهره وری، فروش کالاها یا بهبود سبک زندگی مربوط به طراحی داخلی هستند. طراحی داخلی، یک فعالیت است که به تغییرات در سیستم اقتصاد، سازمان، فناوری، جمعیت شناسی و اهداف کسب و کار یک سازمان پاسخ می دهد.

طراحی داخلی به عنوان یک فعالیت انسانی، دارای سابقه ای طولانی به میزان صدها سال است. طراحی داخلی به عنوان یک حرفه منسجم توسط اجرا نماینده آن یعنی طراح داخلی شناسایی می شود، که یک تخصص نسبتاً جدید است. بسیاری از کارشناسان که در این زمینه تحقیقات مهمی را انجام داده اند، سوابق گذشته این حرفه را در اوایل قرن بیستم و ظهور دکوراسیون داخلی به عنوان یک حرفه جدا از معماری مشاهده نموده اند. در دهه های اولیه این قرن، این رشته تخصصی به میزان زیادی بر معماری داخلی ساختمان مسکونی متمرکز بوده است.

در حدود اوایل دهه 1940، ابتدا اصطلاحات طراحی داخلی و طراح داخلی توسط افرادی مورد استفاده قرار می گرفت که خدمات مربوط به طراحی داخلی ساختمان را به تعدادی اندکی از مشتریان که به طور روزافزون در ارتباط با این کسب و کار در حال افزایش بوده اند، ارائه می دادند. پس از جنگ جهانی دوم، اهمیت طراحی اماکن غیر مسکونی (شامل دفاتر، هتل ها، مؤسسات خرده فروشی و مدارس) افزایش پیدا نمود. به طور کلی، طراحی داخلی به دو دسته طراحی اماکن مسکونی و طراحی اماکن قراردادی یا تجاری، تقسیم می شود. امروزه، طراحی داخلی به طور فزاینده ای تخصصی شده است زیرا ساختمان ها و مواد از نظر فناوری پیچیده تر می شوند و به مقررات و استانداردهای بیشتری جهت اجرا احتیاج دارند.

اولین سازمان ملی حرفه ای برای طراحان داخلی، مؤسسه آمریکایی تزئین نمایندگان داخلی (که بعداً مؤسسه آمریکایی طراحان داخلی نامیده شد) در سال 1931 تأسیس شد و پس از آن جامعه ملی طراحان داخلی در سال 1957 تأسیس گشت. این مؤسسات تا دهه های 1960 و 1970 به فعالیت خود ادامه دادند تا این که سازمان های مستقلی برای ارزیابی صلاحیت مربوط به طراحان و برنامه های طراحی شده تأسیس شدند، که بدین وسیله اساس این حرفه را برای طراحان؛ و استانداردهایی را برای آموزش، کسب تجربه، و آنالیز این حرفه بنا نهادند.

این نهادها شامل شورای مربیان طراحی داخلی، بنیاد تحقیقات آموزشی مربوط به طراحی داخلی و شورای ملی معین صلاحیت طراحی داخلی است. در سال 1975، سازمانهای AID و NSID ادغام شدند تا جامعه طراحان داخلی آمریکا را تشکیل دهند. قابل ذکر است که انجمن بین المللی طراحی داخلی نیز در سال 1994 تأسیس گشت.

همچنین، در دهه 1960 کوشش های بسیار زیادی به منظور صدور مجوز قانونی برای انجام فعالیت طراحان داخلی، به روش های مختلف و به وسیله عنوان یا فعالیت های عملی شروع شد. در سال 1982، ایالت آلاباما، اولین ایالتی بود که قانون مربوط به مقررات حرفه طراحی داخلی را تصویب کرد. امروزه، 25 ایالت و حوزه قضایی تعدادی از مقررات مربوط به طراحی داخلی را تصویب نموده اند.

تعریف حرفه ای طراحی داخلی

طراحی داخلی یک حرفه چند منظوره (چند وجهی) است که در آن راهکار های خلاقانه و فنی در یک ساختار برای دستیابی به یک محیط داخلی ساخته شده بکار می رود که مسائل مربوط به مشتری را حل می کند و فضای کاری را به استراتژی ها و اهداف کسب و کار مرتبط با حرفه طراحی داخلی پیوند می دهد. این راهکار های مربوط به حرفه طراحی داخلی کارآمد و مؤثر هستند، کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنان فضای مورد نظر را ارتقاء می بخشند و از نظر زیبایی فضای مورد نظر، برای انجام طراحی داخلی، بسیار جذاب و چشمگیر هستند.

طراحی های داخلی در پاسخ به نمای ساختمان مورد نظر و هماهنگی با آن ایجاد می شوند و مکان فیزیکی و زمینه اجتماعی پروژه مورد نظر برای انجام طراحی داخلی را نیز تأیید می نمایند. طراحی های داخلی باید بر اساس الزامات مندرج در قوانین و مقررات مربوط به آن باشند و اصول پایداری محیطی را ارتقاء بخشند.

همچنین، طراحی داخلی می تواند بر انتخاب املاک مورد نظر، که احتیاجهای سازمان را به وسیله معماری و عناصر طراحی، بیان می نمایند، تأثیر بگذارد. فرایند از یک روش متداول و هماهنگ شده، پیروی می کند که شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش یک فرایند خلاق است که به وسیله آن احتیاجها و منابع مشتری برای فراوری یک فضای داخلی که اهداف پروژه را برآورده می کند، تأمین می شود. در مقاله های بعدی به موارد بیشتری در این رابطه خواهیم پرداخت.

نقش حرفه ای طراحی داخلی در فرایند طراحی کل ساختمان

نقش حرفه ای طراحی داخلی در فرایند طراحی کل ساختمان و یا در هزینه بازسازی خانه بسیار مهم است و باید در شروع پروژه تنظیم و معین شود، که به آن به عنوان مرحله قبل از طراحی و یا مرحله برنامه ریزی اشاره می شود، و با سایر رشته های اصلی پروژه مورد نظر، مشتری و تماس با کاربر نهایی، ارتباط بسیار نزدیکی دارد. بنابراین، این موضوع لازم است که طراح داخلی به طور بسیار نزدیکی با مشتری کار کند تا احتیاجهای تجاری و فضای مورد نظر او را به خوبی درک کند. این فرایند را می توان به عنوان یک برنامه ریزی استراتژی در نظر گرفت. طراحی داخلی به طور همزمان با اجرای برنامه مورد نظر برای ساختمان انجام می شود.

طراح داخلی با یاری به سازمان در درک احتیاجهای آن، و همچنین انجام تجزیه و تحلیل های مورد احتیاج و ارائه توصیه های لازم، روش هایی را برای پیوند مأموریت، کسب و کار و فرایندهای کاری سازمان با یک محل کار هوشمند و استراتژی فضایی، ارائه می کند و ارزش های افزوده ای را برای سازمان، مشتری و املاک مورد نظر ایجاد می کند. طراح داخلی، یک ارتباط بسیار عالی با اعضای اصلی گروه برقرار می کند تا به آنها در تعریف چالش ها و انتظارات هر یک از اعضای تیم یاری کند و در نتیجه، از اجرای یک پروژه پیروز اطمینان حاصل نماید.

طراح داخلی باید با هدف یا طرح پروژه و آنچه که در خصوص کل سیستم ها و معماری ساختمان باید مورد آنالیز قرار گیرد ارتباط برقرار نماید تا انتظارات مشتری را تأمین نماید. بنابراین برای دستیابی به این هدف، وجود یک رویکرد گروهی یکپارچه بسیار حائز اهمیت است و هماهنگی و همکاری همه رشته ها برای ارائه یک راهکار پیروزیت آمیز لازم است.

منبع: ویرا معماری

به "طراحی داخلی - بخش یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی - بخش یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید