عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

به گزارش عینک گوچی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، فروش صادرات قابل توجه­ ای از محصولات صنایع دستی در حوزه معاونت صنایع دستی در 11 ماهه سال 1398 در استان زنجان خبر داد.

عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

به گزارش از، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، فروش صادرات قابل توجه­ ای از محصولات صنایع دستی در حوزه معاونت صنایع دستی در 11 ماهه سال 1398 در استان زنجان خبر داد.

ارجمند افزود: یک میلیونو 261هزار و100 دلار که از این میزان یک میلیونو 211هزار و 100 دلار به صورت چمدانی و 50هزار دلار به صورت رسمی از 450 فروشگاه در سال 98 می باشد.

او افزود: استان زنجان نیز به عنوان یکی از مهمترین استان های صنایع فلزی کشور در تولید نقش برجسته ای داشته و هنرمندان صنایع دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند. صنایع دستی آن نیز از جمله چاقو، مس و ملیله، گیوه، مصنوعات چرمی، زیورآلات، گلیم و ... این شهر را در جهان بلند آوازه کرده است.

ارجمند گفت: صنایع دستی زنجان بیشتر به کشور هایی همچون عراق و کشور های جنوب حاشیه خلیج فارس از جمله کویت، عمان، آذربایجان و نیز به کشور های اروپایی صادر می شود، اما اولین کشور صادرکننده به آن کشور عراق است.

او اظهار کرد: سال گذشته یکی از رشته های شاخص استان زنجان با ارزیابی های اجرا شده از سوی شورای جهانی صنایع دستی، بهمن ماه زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید