قزوین مشخص اصفهان در حوادث و بلایا است

به گزارش عینک گوچی، حکمت الله داوودی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور رئیس شورای شهر و شهردار قزوین برگزار گردید، گفت: پایتخت بودن دوره صفویه، آثار تاریخی و همچنین نامگذاری روزی به نام قزوین از نقاط مشترک شهر اصفهان و قزوین است.

قزوین مشخص اصفهان در حوادث و بلایا است

وی با بیان اینکه قزوین محل تردد 12 استان است، ادامه داد: قزوین قطب صنعتی کشور است به طوری که نخستین شهرک صنعتی ایران در این شهر ایجاد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اعلام اینکه به دلیل برخورداری از آب و هوا و خاک مناسب شرایط خوبی را در حوزه کشاورزی داریم، توضیح داد: این شهر دو هزار و 500 هکتار باغ سنتی دارد که تنها در سال دو بار آبیاری می گردد و این ویژگی خاص این باغات است.

وی با بیان اینکه شهر قزوین رکوردار حضور بانوان در شورای شهر است، اظهار کرد: امروز صندلی شورا در حال ضعیف شدن است و باید از ظرفیت نمایندگان شورای دیگر شهرستان ها استفاده کنیم و به ارتقای صندلی شوراها دست یابیم.

داوودی با بیان اینکه بسیاری از آثار تاریخی قزوین در حال نابودی است و این در حالی است که میراث فرهنگی در این زمینه توجهی ندارد و برخی از بناها را شهرداری احیا نموده است، گفت: در شهر قزوین 5 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده دارد که برخی از بناهای تاریخی در این بافت ها واقع شده است و احتیاج به توجه بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه صندلی قزوین در سطح کشور با برنامه هایی که در هفته فرهنگی اجرایی کردیم ارتقا یافته است، ادامه داد: رویکرد و شعار شورای پنجم توجه به شهروند محوری و محلات بوده و موفقیت هایی را به دست آورده است.

ایجاد دهکده طبیعت در قزوین توسط یک اصفهانی

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه پروژه های شاخص عمرانی را در دستور کار داریم، ادامه داد: دهکده طبیعت را در این زمینه راه اندازی کردیم و به عنوان قطب تفریحی است که توسط یک اصفهانی پایه گذاری شد.

وی بیان داشت: همچنین سافاری پارک را در قزوین شروع کردیم و تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است و برای اولین بار دولت 20 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در اختیار شهرداری قرار داد.

داوودی بهره برداری مترو را در قزوین کافی ندانست و تراموا را لازم و ضروری خواند و گفت: در معابر شهر قزوین پنج هزار نقاشی داشتیم که باید شهروندان این فضاها را ببینند و با تراموا این امکان ایجاد می گردد.

وی به لزوم مشارکت شهروندان در اهداف و برنامه های مدیریت شهری اشاره نمود و گفت: ما احساس می کنیم که شوراها در حال تضعیف شدن هستند و باید از ظرفیت نمایندگان همه شهرها به ویژه اصفهان استفاده کنیم و ارتقای صندلی شوراها را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس شورای شهر قزوین اضافه نمود: باید مخالفت با قرار دریافت عوارض در زمره درآمدهای پایدار شهرداری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قزوین مشخص اصفهان در حوادث و بلایا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزوین مشخص اصفهان در حوادث و بلایا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید