اسقاط به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط، رانندگانی که در ایستگاه فرسودگی توقف کرده اند

به گزارش عینک گوچی، فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری سبب شده تا مسافران و رانندگان از وضع موجود ناراضی باشند و خودروها هم نفس های آخر خود را بکشند.

اسقاط به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط، رانندگانی که در ایستگاه فرسودگی توقف کرده اند

به گزارش خبرنگار از ، حال ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی خوب نیست و بسیاری از اتوبوس ها و تاکسی ها فرسوده هستند.

فرسوده بودن 75 درصد تاکسی های برون شهری در استان سبب شده تا این گروه بیشتر از بقیه حوزه های حمل و نقل مسافری از فرسودگی سهم ببرند.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل باعث می شود تا هم رانندگان و هم مسافران از شرایط موجود احساس نارضایتی کنند.

یکی از رانندگان تاکسی های برون شهری می گوید: بسیاری از ماشین هایی که در گذرگاه ها توقف می کنند، فرسوده هستند و این خرابی خودرو ها سبب نارضایتی مسافرین هم شده است.

او ادامه می دهد: اگر بخواهیم خودرو های خود را تعویض کنیم باید حداقل 130 میلیون تومان پول نقد داشته باشیم و ماشین قبلی را هم اسقاط کنیم.

این راننده تاکسی بیان می کند: وام هایی که به ما تعلق می گیرد، مبلغ قسط بالایی دارد به گونه ای که باید در هر ماه یک میلیون و 500 هزار تومان قسط بدهیم.

او نام می کند: استهلاک خودرو، هزینه های جانبی و پول بیمه و سایر هزینه های مربوط به خودرو باعث می شود تا نتوانیم اقساط را بپردازیم و مجبوریم با همین خودرو های فرسوده کار کنیم.

به سراغ رانندگان مینی بوس رفتیم تا اوضاع آن ها را هم جویا شویم.

یکی از رانندگان مینی بوس در بیرجند می گوید: خودرو ها به نحوی فرسوده شده اند که دیگر نمی توان با آن ها کار کرد و راننده مشقت فراوانی را تحمل می کند.

او تصریح می کند: قیمت هر دستگاه مینی بوس را یک میلیارد تومان به بالا اعلام کرده اند و بعضی وقت ها هم گفته می شود که خودرو به صورت نو وجود ندارد.

این راننده مینی بوس اظهار می کند: قبلا هر روز به جابجایی مسافر مشغول بودیم، اما حالا به خاطر کمبود مسافر و فرسودگی خودرو، هر هفته دو الی سه روز به جابجایی می پردازیم.

اما انگار رانندگان اتوبوس های بین شهری و مالکان این خودرو ها بیشتر از بقیه مشکل فرسودگی خودرو دارند.

در ترمینال بیرجند با چندین راننده صحبت کردیم که یکی از آن ها چنین گفت: قبلا راستا بیرجند- مشهد لوکس ترین و بهترین اتوبوس ها را در اختیار داشت، اما حالا خودرو های فرسوده در این راستا تردد می کنند.

او اضافه نمود: قیمت هر دستگاه اتوبوس 5 تا 7 میلیارد تومان است که واقعا از عهده راننده و مالک خارج است و به دلیل کمبود مسافر مجبوریم با قیمت های پایین تر مسافر را به مقصد برسانیم.

این راننده اتوبوس بیان نمود: هزینه بیمه یک اتوبوس 50 میلیون تومان است و این هزینه علاوه بر هزینه های فرسودگی بدنه، لاستیک و سایر قسمت های اتوبوس کمر راننده را زیر بار هزینه ها خم می کند.

گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: فرسودگی ناوگان و رسیدگی به اوضاع رانندگان باید از سوی مراجع بالاتر پیگیری شود.

او اضافه نمود: امیدواریم که این پیگیری ها به سرانجام برسد و شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای باشیم.

عمر مفید هر اتوبوس 20 سال است که اتوبوس های خراسان جنوبی 75 درصد این زمان را طی کرده اند و تا 5 سال دیگر از رده خارج می شوند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اسقاط به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط، رانندگانی که در ایستگاه فرسودگی توقف کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسقاط به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط، رانندگانی که در ایستگاه فرسودگی توقف کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید