امکان ممنوعیت دوباره سفرهای جاده ای در کشور

به گزارش عینک گوچی، وزیر راه و شهرسازی از احتمال اعمال مجدد پروتکل های سخت گیرانه مانند ممنوعیت سفر جاده ای در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به وسیله شهروندان و افزایش تعداد مبتلایان اطلاع داد.

امکان ممنوعیت دوباره سفرهای جاده ای در کشور

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در مورد شرایط فعلی سفرهای جاده ای در کشور اظهار داشت که هیچ گونه تخفیف و تغییری در مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اعمال نشده است. وی با تاکید بر لزوم بهبود شرایط کسب وکار و زندگی مردم در چهارچوب پروتکل ها، از کاهش 20 درصدی سفرهای جاده ای نسبت به شرایط عادی اطلاع داد.

اسلامی در این رابطه گفت:

قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا به استانداران اختیار داد تا درباره ترددها در شهرستان ها بر اساس چارچوبی که کمیته اجتماعی و امنیتی اعلام نموده، بتوانند تصمیم گیری نمایند و موضوعی که در حال حاضر وجود دارد این است که شرایط شیوع کرونا در کشور به گونه ای است که نقاط قرمز به شدت کم شده و جای خود را به شرایط نارنجی، زرد و حتی آبی داده است؛ اما ادامه این شرایط و بهبود هرچه بهتر شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، مستلزم این است که مردم حتما پروتکل ها را رعایت نمایند و هرگونه شکست پروتکل و عدم رعایت آن موجب توسعه شیوع کرونا شده که نهایتا باعث بازگشت پروتکل های سختگیرانه مانند منع ترددهای بین استانی برای کنترل است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تبعیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد اعمال قوانین حمل ونقل و تردد، از تصویب سندی در مورد تردد در شهرهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز به وسیله ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اطلاع داد. وی اضافه کرد:

در قالب این سند شرایط بازگشایی مشاغل، ادارات و ترددها معین شد. مسئله ای که برای ترددها وجود داشت این بود که نگاه و رویکرد در این زمینه از کشوری و استانی به شهرستان محور و مدیریت محله محور تغییر پیدا کرد؛ چراکه اعتقاد در ستاد بر این بود پیشرفت در این زمینه تنها با برخورد انتظامی قابل کنترل نیست.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل)

به "امکان ممنوعیت دوباره سفرهای جاده ای در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ممنوعیت دوباره سفرهای جاده ای در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید