تلفن داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟
به گزارش عینک گوچی، تلفن داخلی یا سانترال دستگاهی مخابراتی است که مدیریت خطوط شهری مجموعه ها را ممکن می سازد. مرکز سانترال می تواند تعدادی خطوط شهری را در خود جمع آوری کند و تعداد داخلی بیشتری ارائه دهد. استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه می تواند تهیه خطوط شهری برای مجموعه ها را کاهش دهد، می تواند امکانات فوق العاده خوبی را فراهم کند.
به گزارش عینک گوچی، بنابر اعلام ایده آل گستر، اگر با امکانات دستگاه سانترال آشنا شوید متوجه می شوید عدم استفاده از دستگاه و سانترال می تواند باعث مختل شدن ارتباطات تلفنی هر مجموعه کوچک و بزرگی شود.
تصور کنید شرکتی قصد داشته باشد برای هر کارمند خود خطوط شهری مجزا اختصاص دهد. در درجه اول قوانینی وجود دارد که امکان خرید تعداد زیاد خطوط شهری برای یک مجموعه را محدود می نماید. علاوه بر این تصور کنید اگر مشتری به دنبال شماره تلفن مجموعه باشد، با چندین شماره مختلف روبرو می شود که او را سردرگم و گیج خواهد نمود. در این صورت اگر شخصی به شماره دیگری از شرکت زنگ بزند که مورد نظر او نیست، کارمند موردنظر او باید به میزی که مشتری با تلفن آن تماس گرفته مراجعه کند و یا اینکه شخص جوابگو شماره پرسنل موردنظر را اعلام کند تا فرد تماس گیرنده با خود او تماس بگیرد. همین مسائل می تواند مشتری را خسته کند تا او با شرکت رقیب تماس بگیرد.
وجود دستگاه سانترال می تواند با وجود تعداد خطوط شهری محدود، تعداد داخلی بیشتری ارائه دهد تا دیگر احتیاج نباشد هزینه های اضافی برای خرید خطوط شهری و پرداخت قبض های آن بکنید. علاوه بر این، دستگاه سانترال با استفاده از قابلیت دیزا می تواند هنگام تماس مشتری داخلی های مختلف را معرفی کند و عدد مربوط به آن ها را اعلام کند تا مشتری به راحتی و با فشردن کلیدهای روی تلفن خود بتواند به شخص موردنظر خود وصل شود. حتی یک گام فراتر از این، در صورتی که فرد شماره داخلی اشتباهی را بگیرد، می تواند از کارمند بخواهد او را به داخلی مورد نظر او مستقیماً وصل کند. سرعت در روند اتصال تماس کاربر به کارمند و داخلی مورد نظر باعث می شود تا خطوط یک شرکت مدت زمان کمتری اشغال باشد. همچنین می تواند تجربه تماسی راحت را به مشتری دهد تا به مجموعه شما اعتماد کند.
شما می توانید حتی به جای اختصاص خط شهری برای فکس، داخلی برای آن در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند به راحتی با فشردن کلی مربوط به آن، فکس را ارسال نمایند. شاید بهتر باشد بدانید برای استفاده از دستگاه سانترال حتماً لازم نیست که از تلفن های مخصوص سانترال بهره ببرید. شما می توانید از تلفن بیسیم معمولی و تلفن های رومیزی نیز روی داخلی های آنالوگ دستگاه بهره ببرید.
وجود دستگاه سانترال می تواند هرج ومرج و شلوغی داخل شرکت را نیز کاهش دهد. کارمندان برای هماهنگی کارها می توانند از قابلیت تماس داخلی بین تلفن سانترال استفاده نمایند تا احتیاجی به رفت وآمدهای بیش ازحد به اتاق ها و طبقات دیگر شرکت را نداشته باشند.
چه سانترالی برای کسب وکار ما مناسب است؟
انتخاب دستگاه سانترال به تعداد خطوط شهری و کارمندان وابسته به تلفن و همچنین امکانات موردنظر شما برمی شود. برای این کار استانداردی وجود ندارد اما نسبت تعداد خط شهری به تعداد کاربر به طورمعمول برای هر سه کاربر یک خط شهری است.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید دستگاه سانترال با متخصصین این امر مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب متناسب با احتیاج خودتان را تهیه کنید. معمولاً دستگاه های پرظرفیت را در ارگان ها و شرکت های بزرگ و دستگاه سانترال کم ظرفیت را در دفاتر و مجموعه های کوچک تا متوسط استفاده می نمایند. طراحی دستگاه های سانترال به گونه ای است که می تواند جوابگوی احتیاجهای فعلی شما باشد و حتی گسترش، رشد و تغییر را هم پشتیبانی کند.
دستگاه های سانترال زیادی از برندهای مختلف در بازار جهانی و ایران وجود دارد، اما دستگاه های ساخت کمپانی پاناسونیک از پرفروش ترین دستگاه های موجود در بازار است. پاناسونیک به روزترین فنّاوری ها را در دستگاه های خود به کاربرده و قابلیت های بسیار زیادی را در سانترال های خود تعبیه نموده است. سانترال پاناسونیک نسبت به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد، قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد. برای خرید دستگاه سانترال پاناسونیک می توانید به نمایندگی پاناسونیک در ایران، شرکت ایده آل گستر مراجعه کنید. این شرکت علاوه بر فروش دستگاه های سانترال ارائه دهنده تجهیزات جانبی، تلفن های سانترال و خدمات مربوط به نصب و برنامه ریزی سانترال نیز است.
انتهای رپرتاژ خبری
منبع: خبرگزاری ایسنا