علم و تکنولوژی

تغییر دمای سیال با مبدل های حرارتی ایران ساخت ممکن شد

خبرگزاری خبرنگاران-یک شرکت دانش بنیان محصولی طراحی کرده است که برای خنک یا گرم کردن سیال در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

25 اردیبهشت 1401

چمدانی هوشمند با تحولی چشمگیر در طراحی و قابلیت های آن

با چمدان هوشمندی که تبدیل به سبک تازهی از حمل و نقل شده است، آشنا شویدیک چمدان تازه می خواهد با اضافه کردن امکان حرکت به سبک Segway ها ، پایانی برای استرس کشیدن یک کیف از میان یک فرودگاه یا ایستگاه قطار باشد . شرکت نوپای Olive Robotics که مرکز آن در ایران واقع شده...

11 اردیبهشت 1401

انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری خبرنگاران-جناب مهندس اکبر فتحی رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی طی حکمی مهندس شهرام شفیعی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی منصوب نمود.

2 اردیبهشت 1401

از خیانت های انیمیشنی تا کلیشه های عاشقانه؛ برترین های هنر و سینما

اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما...

1 اردیبهشت 1401

با حضور معاون رییس جمهور و سه وزیر دولت؛ کوشش برای ارتقای شرایط پاویون ایران در اکسپو 2020 کلید خورد

با امضای توافق نامه ای با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سه وزیر دولت، ارتقای شرایط پاویون کشورمان در اکسپو 2020 دبی کلید خورد.

30 فروردین 1401

فراوری 120 محصول فناورانه در حوزه کشاورزی به وسیله محققان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، صنعت کشاورزی تنها با به کارگیری محصولات فناورانه و نوآوری ها می تواند در راستا توسعه یافتگی قرار گیرد. این اتفاق در ایران از راستا شرکت های دانش بنیان و خلاق به این عرصه می گذرد.

29 فروردین 1401

فراخوان مشارکت فکری برای تصحیح و تکمیل طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد علاوه بر کوشش های پیشین دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه از مشارکت های فکری و ایده ها در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده کند.

27 فروردین 1401

تفرش در یک نگاه

تفرش، از شهرهای زیبا و قدیمی استان مرکزی است که در میان مجموعه ای از کوه های پایدار قرار گرفته است.

26 فروردین 1401

مدل جهانی شیائومی 12 با 8 گیگابایت رم در گیک بنچ دیده شد

درحالی که هنوز شیائومی 12 رسما وارد بازار جهانی نشده است امروز شاهد حضور آن با 8 گیگابایت حافظه ی رم در بنچمارک گیک بنچ بودیم.

23 فروردین 1401

عرضه گوشی های وان پلاس Nord CE 2 5G

طبق آخرین گزارش ها گوشی هوشمند وان پلاس Nord CE 2 5G یازدهم فوریه (22 بهمن) در بازار عرضه خواهد شد.

18 فروردین 1401

تا سال آینده رصدخانه کشاورزی راه اندازی می گردد

تهران (پانا) - وزیر جهادکشاورزی بیان کرد که برای دستیابی به داده ها و اطلاعات فراوری در بخش کشاورزی تا سال آینده رصدخانه کشاورزی را راه اندازی خواهیم کرد.

14 اسفند 1400

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس کدامند؟

تحصیل در رشته پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های انگلیس رویای خیلی ها است. اما بهترین دانشگاه ها کدامند؟ همراه خبرنگاران باشید.

9 اسفند 1400

دلایل دپوی خودرو در پارکینگ خودروسازان چیست؟

تهران (پانا) - قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کمیاب شدن اقلام زیرمجموعه الکترونیک را عامل اصلی افزایش خودرو در پارکینگ های این شرکت دانست.

7 اسفند 1400

سفر اپ: با MAPS.ME آفلاین مسیریابی کنید

MAPS.ME نقشه ای بسیار کاربردی است که کاربران می توانند از آن به صورت کاملا آفلاین استفاده کنند. این اپلیکیشن دارای قابلیت های زیادی است که از این بین می توان به ارائه اطلاعاتی در خصوص سراشیبی و سرازیری های جهت اشاره کرد. همراه خبرنگاران باشید تا با MAPS.ME بیشتر...

3 اسفند 1400

دگرگونی ها و پایداری های جامعه ایران: امیدها و بیم ها

به گزارش خبرنگاران، مسأله این همایش این است که جامعه ایران سده گذشته را حین بسی دگرگونی ها گذراند که طی توسعه تنوع، دامنه و ابعاد به سده کنونی رسیدند. نفس دگرگونی اجتماعی اجتنا ب ناپذیر و گاه موجب تداوم یا تکامل جامعه است، که می تواند بر حسب شتاب دگرگونی...

29 بهمن 1400

8 ترفند ساده برای طولانی تر کردن عمر مفید گوشی

تهران (پانا) - این روزها تلفن همراه بسیار گران شده است و بنابراین، مهم است که اقداماتی را برای طولانی تر کردن عمر مفید گوشی خود انجام دهید. در این صورت می توانید به مدت طولانی تری از گوشی خود بهره ببرید و درنتیجه تا جایی که می توانید از خرید گوشی نو اجتناب...

29 بهمن 1400

معتبرترین برندهای چینی بهداشتی چه ویژگی هایی دارند؟، 5 ویژگی مهم

در این مقاله به ویژگی هایی اشاره می کنیم که یک برند چینی بهداشتی را معتبر می نماید. چند برند معتبر هم مثال می زنیم که این ویژگی ها را در خود دارند.

25 بهمن 1400

این علامت ها نشان می دهد شما باهوش هستید

تهران (پانا) - اگر شما فرد به شدت باهوشی باشید، گاهی عدم درک دیگران باعث می شود تنها بمانید. در ادامه به مهم ترین دغدغه های افراد باهوش در مقابل افراد معمولی اشاره می کنیم.

21 بهمن 1400

ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارتاپ شکل گرفت

استفاده از توان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برای توسعه علمی کشور، ایران را به این ظرفیت ارزشمند متصل و آن ها را به احتیاج های داخلی پیوند می زند.

20 بهمن 1400

رئیس رگولاتوری: تا 4 سال آینده باید 80 درصد خانه ها فیبرنوری 25 مگابیت داشته باشند

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات در یک گفت وگوی تلویزیونی بیان نمود اینترنت فیبرنوری 25 مگابیتی به خانه های کاربران خواهیم رساند.

11 بهمن 1400
تعداد: (235)