جدیدترین قیمت تخم مرغ؛ 9 اسفند 1400

به گزارش عینک گوچی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ فله را یک هزار و 500 تومان و بسته بندی را یک هزار و 900 تومان برای مصرف کننده بیان کرد.

جدیدترین قیمت تخم مرغ؛ 9 اسفند 1400

به گزارش باشگاه عینک گوچی، حمیدرضا کاشانی گفت: علی رغم مازاد 5 تا 10 درصدی فراوری و پیش بینی افزایش این مقدار ناشی از رسیدن گله های جوان به فراوری، واردات تخم مرغ در حال اجرا است.

وی افزود: اتحادیه در شهریور برای تنظیم بازار خود پیشنهاد واردات تخم مرغ به مدت یک ماه را داد که به رغم معدوم سازی و فاسد شدن بخشی از تخم مرغ های وارداتی ناشی از کیفیت پایین این امر همچنان در حال اجرا است.

آنالیز ها نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ در مرغداری 18 هزار و 300 تومان و در بعضی استان ها کمتر از این رقم است که این امر بیانگر افزایش فراوری و رسیدن گله های جوان به فراوری است.

بنابر اعلام اتحادیه مرغداران میهن از ابتدای مهر تا به امروز بیش از 10 هزار تن تخم مرغ وارد شده است.

گزارش های میدانی از سطح شهر نشان می دهد که هر عدد تخم مرغ فله 2 هزار تا 2 هزار و 300 تومان و تخم مرغ بسته بندی 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 تومان است که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

او بیان نمود: با توجه به افزایش فراوری و پیش بینی اُفت قیمت تخم مرغ از 20 اسفند هشدار های لازم را به مسئولان دولتی داده ایم که ضمن توقف واردات، ذخیره سازی تخم مرغ و صادرات را در دستور کار خود قرار دهند.

طبق اعلام مسئولان اتحادیه مرغ تخم گذار روزانه 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 200 تن تخم مرغ فراوری می گردد که اگر مسئولان مربوطه تدابیری برای مازاد فراوری نیندیشند، بدون تردید در 5 ماه ابتدای سال آینده صنعت طیور زیان سنگینی متحمل می گردد، به طوری که بسیاری از مرغداران از گردونه فراوری خارج می شوند.

منبع: فرارو

به "جدیدترین قیمت تخم مرغ؛ 9 اسفند 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین قیمت تخم مرغ؛ 9 اسفند 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید