یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کاهش قیمت تخم مرغ در بازار، مازاد روزانه 200 تن تخم مرغ دردسرساز شد

به گزارش عینک گوچی، طلاکش گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به 5 هزار و 800 تومان کاهش یافته است.

یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کاهش قیمت تخم مرغ در بازار، مازاد روزانه 200 تن تخم مرغ دردسرساز شد

فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به 5 هزار و 800 تومان رسیده، در حالیکه حداقل قیمت تمام شده فراوری 7 هزار و 800 تومان است؛ بنابراین این امر زیان 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ را نشان می دهد.

وی از افزایش قیمت نهاده های دامی در بازار اطلاع داد و گفت: اگرچه قرار بود توزیع نهاده های دامی به وسیله پشتیبانی امور دام با حواله جهاد کشاورزی استان ها در اختیار صنف قرار گیرد، اما این امر تاکنون انجام نشده است و درنهایت همین امر موجب شده تا مرغداران نهاده های مورد احتیاج را از بازار آزاد با قیمت بالا خریداری نمایند.

طلاکش با بیان اینکه مرغداران برای تامین نهاده های مورد احتیاج با چالش های متعددی روبرو هستند، بیان نمود: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 5 هزار و 200 و ذرت یک هزار و 800 تومان در بازار آزاد توزیع می گردد که مرغداران برای تامین احتیاج خود با قیمت آزاد به نقدینگی بالایی احتیاج دارند که این امر شرایط نامطلوبی برای آن ها ایجاد نموده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق روال همه ساله، قیمت تخم مرغ با شروع فصل گرما و ماه رمضان به سبب کاهش تقاضا با روند نزولی در بازار روبرو می گردد که این امر در کنار عدم موافقت دولت برای صادرات تخم مرغ ضربه مهلکی به صنعت وارد می نماید.

وی صادرات تخم مرغ را تنها راه چاره تعدیل قیمت در بازار برشمرد و گفت: علی رغم پیگیری های انجام شده، دولت با صادرات تخم مرغ موافقت ننموده است، در حالیکه دلیل منطقی برای این امر ندارد.

طلاکش صادرات ماهانه 10 هزار تن تخم مرغ را امری ضروری دانست و اضافه نمود: با وجود آنکه ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی با صادرات تخم مرغ موافق هستند، اما مابقی اعضای ستاد تنظیم بازار حاضر نیستند که با موافقت براین امر به فراورینمایندگان یاری نمایند، در حالیکه برای جلوگیری از افزایش قیمت پیشنهاد درج قیمت محصول بر روی تخم مرغ برای مصرف نماینده و صادرات محدود را داده ایم.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به مازاد روزانه 200 تن تخم مرغ در کشور، دولت باید با صادرات محصول به طور محدود موافقت کند و در غیر این صورت شرایط بدتر خواهد شد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار نوسان قیمت نهاده های دامی در بازار آزاد را یک چالش جدی برای صنعت طیور برشمرد و گفت: با توجه به آنکه جوجه ریزی در سال گذشته بیش از حد انجام شد، از این رو با استمرار روند کنونی قیمت نهاده های دامی امیدی به جوجه ریزی در سال 98 نداریم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه خبری از بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در جهان نیست، توضیح داد: در کشور ما به سبب اقدامات انجام شده، گزارشی از شیوع بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم و از آن جا که این بیماری در جهان خاموش است، انتظار می رود در شش ماهه دوم بیدار نگردد و در غیر این صورت شرایط خوبی را برای صنعت متصور نیستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کاهش قیمت تخم مرغ در بازار، مازاد روزانه 200 تن تخم مرغ دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کاهش قیمت تخم مرغ در بازار، مازاد روزانه 200 تن تخم مرغ دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید