رد پایی از تایید واکسن در طب سنتی ، شایعات را کنار بگذارید

به گزارش عینک گوچی، خبرنگاران/خراسان جنوبی متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه پایه و اساس طب ایرانی بر حفظ صحت و سلامتی است و طب ایرانی اصیل موافق تزریق واکسیناسیون است ، گفت: با دقت در منابع غنی طب ایرانی، ردپاهای قوی از مواردی شبیه واکسن پیدا می کنیم که از نظر مبنای فکری و عقلی و تجربی بسیار دقیق و قابل توجه بوده اند.

رد پایی از تایید واکسن در طب سنتی ، شایعات را کنار بگذارید

مریم نواب زاده در گفت وگو با عینک گوچی اظهار کرد: در طب ایرانی، واکسیناسیون ریشه دیرینه دارد چرا که در آن زمان نیز پوسته های آبله را در راستای واکسیناسیون به بچه ها تزریق می کردند که خود یک روش علمی بوده است .

وی اضافه کرد: ایمنی اکتسابی با واکسیناسیون صورت می گیرد و باعث می گردد تا در برابر ویروس ایمنی داشته باشد؛ همچنین توصیه می گردد افرادی که قصد تزریق واکسن را دارند خون شان غلیظ نباشد و با مصرف مایعات مخصوصاً سالمندان خون خود را رقیق کنند.

وی ادامه داد: از نظر طب ایرانی، همیشه بهترین درمان پیشگیری است؛ در منابع طب ایرانی می بینیم که بیشترین تمرکز بر اصلاح سبک زندگی و رعایت مواردی است که از ایجاد بیماری پیشگیری کنند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان نمود: به همین علت طب ایرانی تاکید بر عدم روبروه با عامل بیماریزا(مثل ماسک زدن و شستشو و ضدعفونی کردن دست ها)، تقویت ایمنی بدن (با اصلاح سبک زندگی) و هوشیار کردن بدن برای واکنش به موقع در برابر عامل بیماریزا (با واکسن زدن) دارد.

وی اضافه کرد: هم چنین با دقت در منابع غنی طب ایرانی، ردپاهای قوی از مواردی شبیه واکسن پیدا می کنیم که با توجه به دانسته ها و تجهیزات پزشکی آن زمان، از نظر مبنای فکری و عقلی و تجربی بسیار دقیق و قابل توجه بوده اند.

نواب زاده با بیان اینکه در منابع علمی توصیه به تجربه هایی شبیه واکسیناسیون را در حدود 500 سال قبل در طب ایرانی می بینم، شرح داد: اولین نشانه های اقدام به اعمالی شبیه واکسیناسیون، روبرو کردن عمدی افراد با زخم های آبله یا حتی استفاده از خاکستر عقرب برای ایمنی در مقابل عقرب گزیدگی بوده است.

وی اضافه کرد: شاید با پیشرفت علم، امروزه بعضی از این روش ها کاملا بی اثر باشد، اما کنکاش در مبانی علمی و عقلی آنها حاکی از اهمیت دادن طب ایرانی به روشهایی مثل واکسیناسیون است.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه کشف واکسن آبله بوسیله ادوارد جنر به سال 1796 یعنی فقط 225 سال قبل برمی گردد، اظهار کرد: بنابراین نه تنها در طب ایرانی هیچ گونه ممانعتی برای واکسن زدن وجود ندارد بلکه حدود 270 سال قبل از کشف واکسن، اشاراتی به لزوم وجود واکسن برای هوشیار سازی طبیعت بدن به عامل بیماریزا وجود داشته است.

نواب زاده بیان کرد: نتیجه می گیریم بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که این روزها در فضای مجازی دست به دست می چرخد، مانند توصیه به مصرف زنجبیل یا سیر و... برای پیشگیری از کرونا، ماسک نزدن به بهانه ایمنی بدنی قوی، عدم استفاده از ضدعفونی کننده ها و بدتر از همه توصیه به عدم واکسیناسیون؛ نه تنها شایعه بلکه توصیه های بسیار غلط در راستای منافع شغلی و شخصی افراد سودجو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رد پایی از تایید واکسن در طب سنتی ، شایعات را کنار بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پایی از تایید واکسن در طب سنتی ، شایعات را کنار بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید