عروسک عمونوروز به دنیا معرفی می گردد، اجرای موسیقی عروسکی

به گزارش عینک گوچی، اردشیر صالح پور عصر دوشنبه در جلسه راهکارهای پیشرفت نمایش عروسکی در ساری با بیان اینکه یونیما یک ان جی او فرهنگی برای عروسک و دوستداران نمایش عروسکی در سراسر دنیا است گفت: اتفاق خوبی که در یونیمای دنیا انجام شد اینکه روز 21 مارس مصادف با اولین روز جشن ملی نوروز بنابر پیشنهاد اساتید تئاتر عروسکی، روز نمایش عروسکی نامگذاری گردیده است.

عروسک عمونوروز به دنیا معرفی می گردد، اجرای موسیقی عروسکی

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تا عروسک عمو نوروز را به دنیا معرفی کنیم گفت: در ابعاد دنیای یونیما، دارای دو کرسی هستیم و مصوبه یونیما دارای مصوبه ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است.

صالح پور با اشاره به راه اندازی دفتر یونیما در اصفهان، خواستار راه اندازی دفتر یونیما در مازندران شد و گفت: تبدیل عروسکهای محلی به ملی و ملی به بین المللی از برنامه ها است و باید عروسک های محلی را شناسایی کنیم و گسترش دهیم.

وی به قابلیت های مازندران در زمینه عروسک های محلی اشاره و اضافه نمود: در آخرین جشنواره بین المللی عروسکی دو عروسک محلی شعبانعلی و ماه جان از مازندران شناسایی و معرفی گردیده است.

وی مبارک را نماد عروسکی ایران یاد کرد و گفت: عروسک مبارک در شکل بزرگ مقیاس فراوری و رونمایی شد و بنا داریم برای هر استانی عروسکی که شناخته گردیده و برند باشد مانند لیلی کهکیلویه و بویراحمد را شناسایی و در مقیاس بزرگ فراوری کند.

دبیر یونیمای ایران به اجرای اپرنت یا موسیقی عروسکی اشاره نمود و گفت: با توجه به منظومه های محلی مازندران مانند امیر و گوهر، اپرنت عروسکی در مازندران با حضور بازیگران و خواننده های بومی برپا گردد و این اجرا پایگاه خوبی را برای تئاتر عروسکی استان ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عروسک عمونوروز به دنیا معرفی می گردد، اجرای موسیقی عروسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک عمونوروز به دنیا معرفی می گردد، اجرای موسیقی عروسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید