مردم با گرانی بلیت کنسرت سازگار می شوند

به گزارش عینک گوچی، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت فرهنگی، هنری ققنوس و مدیر سایت ایران کنسرت با اشاره به گرانی سالن های کنسرت خبر از تأثیر این موضوع برگرانی بلیت های کنسرت داد و مطرح نمود که این موضوع منجر به حذف کنسرت رفتن مردم نمی گردد زیرا مردم با این نوع گرانی ها سازگار می شوند.

مردم با گرانی بلیت کنسرت سازگار می شوند

بالاخره بعد از دو سال، سکوت تحمیل شده به سالن های کنسرت شکسته شد و دوباره بر شیپور کنسرت ها دمیده شد. این روزها علی رغم افزایش قیمت بلیت کنسرت ها شاهد استقبال بی نظیر مردم از این هنر ماندگار هستیم. کافی است ساعتی زمان خرید بلیت تان به تعویق بیافتد تا در لحظه، پیغام بلیت تمام شد روی صفحه نمایشگرتان نقش ببندد. البته تجربه شنیده شده بعضی از دوستان حکایت از این دارد که در بعضی از بلیت فروشی ها ناگهان 60 هزار تومان بیشتر از متقاضی دریافت می گردد و در بعضی از پلتفرم ها امکان خرید بلیت تک نفره وجود ندارد.

از دی ماه به جای 9 درصد 14 درصد ارزش اضافه نموده بلیت کنسرت است

محمد حسین توتونچیان یکی از تهیه نمایندگان و کنسرت گذاران حوزه موسیقی در گفت وگو با پانا عنوان نمود: چنین چیزی نیست. در همه جای جهان مالیات بر ارزش اضافه نموده وجود دارد. از سال 1394 در ایران بوده و 9 درصد بر فاکتوری که خرید می گردد، اضافه نموده می گردد و البته مجلس تصویب نموده که از دی ماه 14 درصد گردد. این ارزش اضافه نموده نه به خواننده و تهیه نماینده می رسد و نه به سالن دار بلکه به اداره مالیات بر ارزش اضافه نموده پرداخت می گردد.

توتونچیان درباره شایعه عدم فروش بلیت تک نفره اظهار کرد: مگر می گردد بلیت تک فروشی نداشته باشیم یعنی یک نفر آدم حق کنسرت رفتن ندارد؟ در ایران کنسرت که مدیریتش با خود من است چنین چیزهایی وجود ندارد.

استمرار کنسرت ها حتی با ظرفیت 50 درصد جای امیدواری است

علیرضا توتونچیان درباره آینده اقتصاد موسیقی با توجه به تداوم برگزاری کنسرت ها با ظرفیت 50 درصد سالن ها و تفاوت این موضوع با تمام ظرفیت شدن سالن های سینما گفت: از دو منظر تفاوت سالن های سینما و تئاتر با کنسرت را شرح می دهم. مقوله اول ظرفیت این سالن هاست که ستاد کرونا هم به آن اشاره نموده است و علت تهویه مطبوعی است که در این سالن ها وجود دارد. اگر قرار باشد از ظرفیت کامل سالن ها استفاده گردد آن هم برای تعداد 3 هزار نفر، این می تواند به علت وجود جریان های هوا در فصل سرد باعث ابتلای هم وطنان مان به کرونا گردد. به لحاظ مالی درست است که برای هنرمند و سالن دار و تهیه نماینده ارزان نیست اما به لحاظ اینکه چرخه برگزاری کنسرت ها در این شرایط می تواند تداوم داشته باشد واقعاً اهمیت دارد.

در همه جای جهان مالیات بر ارزش اضافه نموده وجود دارد. از سال 1394 در ایران بوده و 9 درصد بر فاکتوری که خرید می گردد بر مبلغ اضافه نموده می گردد و البته مجلس تصویب نموده که از دی ماه 14 درصد گردد. این ارزش اضافه نموده هم نه به خواننده و تهیه نماینده می رسد و نه به سالن دارد بلکه به اداره مالیات بر ارزش اضافه نموده پرداخت می گردد

وی اضافه نمود: مقوله دوم این است که فرض کنید 3 هزار نفر آدم در این هوا و فضا نفس می کشند و چون فضا باز نیست و هوا جریان خارجی ندارد همان جریان هوایی که هست می چرخد باید فاصله دو اجرا را در نظر گرفت و بتوان از تهویه بیرونی استفاده کرد، پس این محدودیت ها لحاظ می گردد. به هرحال ما به لحاظ مالی یا عایدی داریم و یا نداریم. از این منظر که بعد از دو سال در همین محدودیت و حداقل ها شاهد تداوم و استمرار کنسرت هایی هستیم که اصلاً وجود ندارد جای امیدواری است.

مردم به صورت روزمره خود را با قیمت ها سازگار می نمایند

مدیرعامل شرکت فرهنگی، هنری ققنوس و مدیر سایت ایران کنسرت عنوان نمود: قطعاً گران شدن هر کالایی در این مملکت منجر به ریزش مخاطبان آن کالا یا خدمت می گردد اما در کشوری هستیم که در چند سال اخیر هیچ کالایی قیمت قبل از کرونا را ندارد و مردم مجبور شدند خود را با این شرایط سازگار نمایند. این اتفاق به صورت روزمره در حال رخ دادن است.

توتونچیان گفت: قطعاً در این شرایط شاهد حذف کالای فرهنگی از سبد خانوار هستیم و این باعث نگرانی می گردد اما ما مردم یاد گرفته ایم که خود را با شرایط سازگار کنیم یعنی از همه چیزمان بزنیم تا اتفاقی که علاقه مندیم رقم بخورد و این قاعدتاً ترسناک است اما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم و دولت که متولی اصلی است نتوانسته جلوی این مهم را بگیرد چه برسد به ما که کار فرهنگی انجام می دهیم.

توتونچیان درباره آینده کنسرت در ایران گفت: این اتفاق ابتدا کمی سختی دارد اما در بلندمدت مردم خود را با شرایط سازگار می نمایند. مثلاً وقتی بنزین و دلار گران شد اول آن فشار و سختی زیادی بود اما الآن با 30 هزار تومان گران شدن بازهم مردم سازگار شده اند و ما مردم شکیبا، دلسوز و هنردوستی داریم که آرام و ساکت اند و در هر شرایطی زندگی می نمایند. مردم ما مظلوم هستند. مردم با این گرانی بلیت ها سازگار می شوند البته نه اینکه عادت نمایند. عادت به معنای سازگار کردن است، یعنی فرد به هر کاری ممکن است تن دهد اما وقتی کسی خود را سازگار می نماید یعنی به سختی خود را با شرایط وفق می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مردم با گرانی بلیت کنسرت سازگار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم با گرانی بلیت کنسرت سازگار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید