کنکور بازار اقتصادی کاذبی را در کشور راه انداخته است

به گزارش عینک گوچی، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کنکور بازار اقتصادی کاذب، ولی بزرگی را در کشور راه انداخته است.

کنکور بازار اقتصادی کاذبی را در کشور راه انداخته است

دکتر حبیب رجبی مشهدی در گفت وگو با عینک گوچی، با اشاره به مباحث مربوط به حذف کنکور سراسری، بیان نمود: با برگزاری کنکور زیاد موافق نیستم؛ کنکور نتیجه نبود زیر ساخت های لازم برای ارزیابی افراد در طول زمان تحصیل است و باعث می گردد که دانش آموزان دروس لازم را نه به صورت مفهومی و عمیق بلکه به صورت تستی فرا بگیرند و زمانی که وارد دانشگاه می شوند یک یا دوسالی طول می کشد تا به این تغییر رویه عادت نمایند.

وی اضافه نمود: دروس دانشگاهی باید آن گونه که ضروری است، آموزش داده شوند نه اینکه دانش آموزان تنها با گزینه ها بازی نمایند و فقط جواب را پیدا نمایند. تکنیک هایی که در مدارس آموزش داده می گردد و کتاب هایی که توسط دانش آموزان استفاده می شوند بازار اقتصادی کاذب ولی بزرگی به راه انداخته است.

استاد مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد بیان نمود: با هرگونه اقدامی که نقشی در کم رنگ کردن کنکور داشته باشد، موافقم. به نظرم باید ارزشیابی دانشجو بر اساس کارنامه و ارزیابی طولانی مدت و منصفانه صورت گیرد. این موضوع به نفع کشور نیز هست.

رجبی اعلام کرد: باید با استفاده از سازوکارهای مناسب دانشجو را بر اساس نمرات چهار سال دبیرستان دانشجو ارزیابی کنیم. ممکن است یک یا چند درس هم به صورت امتحانی مورد ارزیابی قرار گیرد یا حتی آزمون های منطقه ای نیز برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کنکور بازار اقتصادی کاذبی را در کشور راه انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور بازار اقتصادی کاذبی را در کشور راه انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید