10 پیشرفت عظیم ارتش ایالات متحده در زمینه دانش و تکنولوژی در سالهای اخیر

به گزارش عینک گوچی، محققان و مهندسان ارتش ایالات متحده در سالهای گذشته بسیار پرکار بودند و تکنولوژی ها و قابلیت های جدیدی را فراوری کردند که به مدرن سازی ارتش این کشور یاری می نماید.

10 پیشرفت عظیم ارتش ایالات متحده در زمینه دانش و تکنولوژی در سالهای اخیر

به گزارش عینک گوچی به نقل از روزیاتو، الکساندر کوت، محقق ارشد شاخه توسعه توانایی های نبردی آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده، اخیراً 10 پیشرفت حوزه علم و تکنولوژی ارتش در سال 2019 را انتخاب نموده است. ادعا می گردد که این پیشرفت ها بسیار قابل توجه بوده و در نبردهای آینده به سربازان آمریکایی یاری خواهند کرد. در ادامه این مطلب به تعدادی از این پیشرفت ها که در حوزه علم مواد، رباتیک و هوش مصنوعی است اشاره خواهیم کرد.

10- عضلات مصنوعی برای ربات های قوی تر

ارتش ایالات متحده در پی ساخت ربات های قوی تری به وسیله توسعه عضلات مصنوعی است کم از رشته های پلاستیکی پیچشی و تابدار ساخته هشده اند و توانایی فشرده شدن و انبساط تحت تاثیر محرک های مختلف را دارند که عملکرد طبیعی ماهیچه های واقعی را تقلید می نمایند.

9- گیرنده های زیست شناختی برای مانتیورینگ سریع سلامت و عملکرد سربازان

محققان ارتش ایالات متحده در حال کوشش برای توسعه گیرنده های زیست شناختی کوچک، مقرون به صرفه، قدرتمند و پپتید-پایه هستند که بسیار توانمندتر از گیرنده های آنتی بادی معمول بوده و می توان آنها را در قالب سنسورهای زیستی پوشیدنی به کار گرفت تا اطلاعات دقیق آنی از سلامت و عملکرد سربازان ارائه دهند.

8- باتری های ضد گلوله آب-پایه

ارتش ایالات متحده باتری های لیتیومی-یونی آب-پایه نوی توسعه داده که از حلال غیرقابل اشتعال، آب-پایه و نمک لیتیومی استفاده می نماید که به گرما حساسیت ندارد. این ترکیب جایگزین الکترولیت بسیار اشتعال پذیر به کار رفته در باتری های لیتیومی-یونی حاضر شده و یک منبع انرژی را پدید آورده که می تواند در دماهای مختلف با امنیت کامل ذخیره گردد.

7- تامین انرژی آنی از مایعات آب-پایه

محققان ارتش ایالات متحده در پی راهی هستند که بتوانند با استفاده از آن هیدروژن را برای فراوری انرژی از مایعات آب-پایه استخراج نمایند، مایعاتی مانند ادرار، که با استفاده از قرص های آلیاژ غیرگالوانیزه آلومینیوم-پایه که با آب واکنش نشان می دهند امکان پذیر است. این رویکرد می تواند یک گزینه موثر برای تامین نیروی لامپ ها و بیسیم ها در شرایطی باشد که گزینه های معمول تامین نیروی آن ها میسر نباشد.

6- ساخت فولاد بسیار قوی باچاپگر سه بعدی

ارتش ایالات متحده راهی برای چاپ سه بعدی یک ساختار فولادی که 50 درصد قوی تر و مستحکم تر از هر ماده تجاری موجودی است یافته اند. کارشناسان نظامی بر این باورند که این تکنولوژی با فراوری قطعات یدکی مستحکمتر برای تانک ها و دیگر سیستم های یک بار مصرف در میدان نبرد نقش مهمی در تقویت ارتش ایالات متحده خواهد داشت.

5-شناسایی علاقه و تشخیص چیزی که در میدان نبرد توجه سرباز را به خود جلب می نماید

محققان ارتش ایالات متحده برای شناسایی فعالیت های عصبی و واکنش های شناختی آن ها نسبت به محرک های محیطی مشغول آنالیز امواج مغزی سربازان بوده اند تا چیزهایی که باعث جلب توجه این سربازان در میدان نبرد می گردد را شناسایی نمایند. آن ها امیدوارند که این تحقیقات به بهبود آگاهی محیطی، تصمیم گیری بهتر برای دادن و اجرای دستورات و هماهنگی تیمی با سرنشین-بدون سرنشین در آینده منتهی گردد.

4- هوش مصنوعی که می تواند مواد مستعد برای سلول های سوختی را شناسایی نماید

محققان نظامی ایالات متحده پیروز شده اند سیستمی از ربات های الگوریتمی به نام CRYSTAL را توسعه دهند که می تواند تعداد زیادی از ترکیبات عنصری را رده بندی نمایند که انقلابی در زمینه تحقیقات علم مواد ایجاد خواهد نمود، به ویژه در زمینه پیدا کردن موادی که برترین قابلیت های سوختی برای بهبود سلول های سوختی را دارند.

3- تجهیزات رباتیک متعدد برای ارتباطات

ارتش ایالات متحده پیروز به فراوری ربات های کوچکی مجهز به آنتن های فشرده با فرکانس پایین و سیستم های هوش مصنوعی شده که به خودروهای چرخدار امکان می دهد یک سیستم ارتباطی تشکیل داده و راهی بهتر و نوتر برای سربازان به منظور ارتباط موثرتر در شرایط چالشی میدان نبرد ایجاد نمایند.

2- موادی با قابلیت خود-ترمیمی

محققان ارتش یک ماده مصنوعی فراوری نموده اند، یک اپوکسی تهیه شده با چاپ سه بعدی با قابلیت برگشت پذیر، که می تواند هنگام صدمه تماشا خود را بازترمیم نماید. این فرآیند ترمیم می تواند در دمای اتاق و بدون احتیاج به محرک اضافی یا به کار بردن عامل ترمیمی صورت گیرد.

1- ربات هایی که می توانند در تمامی میدان های نبرد آینده عمل نمایند

ارتش ایالات متحده یک مغز رباتیک ساخته که می تواند در میان شرایط محیطی ناآشنا و با استفاده از توسعه الگوریتم ها و توانمندی های نو که به سیستم های بدون سرنشین اجازه می دهد در هر محیطی از نبرد عملکرد موثری داشته باشند راه خود را پیدا نمایند، حتی در میدان های نبرد آینده که هیچ ایده ای در خصوص آن ندارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "10 پیشرفت عظیم ارتش ایالات متحده در زمینه دانش و تکنولوژی در سالهای اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشرفت عظیم ارتش ایالات متحده در زمینه دانش و تکنولوژی در سالهای اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید