از خیانت های انیمیشنی تا کلیشه های عاشقانه؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش عینک گوچی، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از خیانت های انیمیشنی تا کلیشه های عاشقانه؛ برترین های هنر و سینما

10 انیمیشن برتر دیزنی در قرن بیست ویکم بر اساس امتیاز IMDb

فرایند پیشرفت انیمیشن های دیزنی در طول سالیان متمادی با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است. از اوج گیری آن در طول دوران طلایی اش گرفته تا کوشش هایی که در طول دهه های 70 و 80 برای ارتقا آن صورت گرفت، می توان پستی و بلندی های این صنعت را به وضوح مشاهده نمود. انیمیشن دیزنی پس از تحول بزرگ خود در دهه 90، باز هم در قرن تازه پیشرفت قابل ملاحظه ای را تجربه نموده و توانسته با استودیوی رقیب خونی اش یعنی پیکسار به رقابت بپردازد. در طی 20 سال گذشته، کمپانی دیزنی، برترین انیمیشن های خود را منتشر نموده و در ساختشان از برترین داستان های دوران طلایی اش استفاده نموده و لذا می توان همان طراحی منحصربه فرد دوره رنسانس دهه 90 را در این انیمیشن ها مشاهده نمود. در طول این راستا پرفراز و نشیب، دیزنی چند شاهزاده خانم تازه را نیز معرفی کرد و به قلمرو بازی های ویدیویی و کتاب های کمیک نیز راه یافت و تمامی این کارها را با حفظ همان نیتی که استودیو همواره به آن مشهور بود انجام داد. بنابراین ما می خواهیم به بعضی از مشهورترین انیمیشن های دنیای دیزنی که بر اساس رتبه بندی IMDb انتخاب شده اند اشاره نماییم.

10 خیانت حیرت آور در انیمیشن های دیزنی

یکی از جنبه هایی که انیمیشن های دیزنی را بسیار مجذوب کننده جلوه می دهد، سبک داستان سرایی آن هاست. هر فیلم پیغام بزرگی دارد که به وسیله انیمیشنی شگفت انگیز و آهنگ های مجذوب کننده به بینندگان منتقل می شود. با این حال، در بیشتر مواقع، یک ضدقهرمان در کنار ماموریت و اهداف بزرگ هر شخصیت وجود دارد که می خواهد شادی و حال خوش شخصیت اصلی را خراب کند. کار جایی بدتر می شود که ضدقهرمان یا شخصیت شرور، فردی است که شخصیت اصلی به او اعتماد دارد. خیانت این کاراکترها در این موارد به قدری ناراحت کننده است که هواداران را شوکه نموده و در زندگی آن ها تاثیر می گذارد.

10 شخصیت شرور دیزنی که می توانستند قهرمان باشند

دیزنی طی سال های گذشته، شروران محبوب بسیاری را خلق نموده که شخصیت هایی دراماتیک بودند و نقشه هایی شرورانه داشتند که قهرمانان باید جلوی آن ها را می گرفتند. به نظر می رسد که آن ها ذاتا بد هستند (به جز آن هایی که دارای داستانی لایواکشن هستند، مانند کروئلا) و از شرور بودن لذت می برند اما شاید بعضی از آن ها این طور نباشند. در واقع، بعضی از شروران دیزنی این شانس را داشتند که خود را تغییر دهند یا حتی در راستای متفاوت راهنمایی شوند تا جایی که حداقل به دیگران آسیبی نرسانند. این شخصیت ها به هر حال دارای نواقصی هستند (هیچ شخصیت شروری بی نقص نیست) اما پتانسیل این را داشتند که به افرادی خوب و حتی قهرمان تبدیل شوند.

خانه کاغذی؛ 10 دیالوگ برتر پروفسور

سرجیو مارکوینا که بیشتر با نام پروفسور در سریال پیروز نتفلیکس، خانه کاغذی شناخته می شود، یکی از اصلی ترین شخصیت های این مجموعه است. او مغز متفکر و مسؤول سرقت ها و راهنمایی تیم خود است و هواداران، شخصیت منطقی و تاکتیک پذیر او را دوست دارند. پروفسور در طول پنج فصل سریال، دیالوگ های زیادی دارد که کاراکتر او را فراموش نشدنی و پویا نموده اند و به غیر از ظاهر بیرونی سرراست و درونگرایانه او، جنبه های مختلفی از این شخصیت را به ما نشان می دهند. این جملات و دیالوگ ها به خوبی شخصیت، اراده و تأثیر او بر خط داستانی سریال را به نمایش می گذارند.

60 شخصیت برتر انیمیشن های دیزنی در تمام دوران از بدترین تا برترین

نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که شخصیت های دیزنی با طراحی خوب و صداگذاری منحصر به فرد، خروجی های استودیو را به میزان تماشایی و مجذوب کننده کردند که از فیلم ها به دنیای تجارت و پارک های موضوعی راه یافتند. هر شخصیت ویژگی های منحصر به فردی دارد و هر کدام از انسان های کره زمین یکی از آن ها را حسابی دوست دارند؛ با این اوصاف می توان بیش از صدها مورد را نام برد. این شما و این 60 شخصیت برتر، تاثیرگذار و ماندگار دنیای جادویی دیزنی.

9 فیلم علمی-تخیلی نوجوانان پسند برتر بر اساس امتیاز IMDb

در طول دهه ها فیلم های علمی-تخیلی زیادی برای نوجوانان فراوری شده اند که بعضی از آن ها بسیار بهتر از بقیه بوده اند و در طول دهه های مختلف، همچنان محبوبیت خود را حفظ نموده اند. از دونده مارپیچ گرفته تا بازی های گرسنگی، این گونه فیلم ها نه تنها برای نوجوانان بلکه در بین بسیاری از رده های سنی، هواداران بسیاری را به سمت خود جلب نمودند. در هر ژانری، بعضی از فیلم ها نسبت به سایرین از رتبه بهتری برخوردارند و توانسته اند به محبوبیت بیشتری دست یابند. درست است که رتبه بندی تنها روشی نیست که می توان بر اساس آن دریافت که یک فیلم تا چه میزان محبوب بوده لکن یکی از روش های استانداردی است که می توان از آن استفاده نمود. در این راستا بعضی از فیلم های علمی-تخیلی نوجوانان، بیشتر از بقیه فیلم ها محبوبیت یافته اند و لذا در قسمت پایین، ما می خواهیم به بعضی از این فیلم ها اشاره نماییم.

10 سکانس فیلم های مارول که با گذشت زمان مجذوب کننده تر می شوند

دنیای سینمایی مارول صحنه های نمادین بی شماری دارد که طیف وسیعی از احساسات، از خنده گرفته تا عصبانیت و گریه را در بین مخاطبان برمی انگیزند. فاز 4 شامل فیلم ها و سریال های تلویزیونی مختلف است و چندین صحنه را به ویژه با فیلم پرفروش اخیر مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به این لیست اضافه نموده است. صحنه های خاصی در دنیای سینمایی مارول وجود دارند که در زمان انتشار برای اولین بار لزوما مورد توجه هواداران قرار نگرفتند اما در طول زمان به قلب بینندگان نفوذ کردند و تاثیرگذاری آن ها افزایش یافته است. این صحنه ها پیشگویی یک رویداد بزرگ در دنیای سینمایی مارول هستند یا نقش بزرگی در پیشبرد خط داستانی یک شخصیت دارند و اکنون کلیدی برای درک دنیای سینمایی مارول به عنوان یک کل و توسعه شخصیت های درون آن محسوب می شوند.

5 کلیشه آزاردهنده رایج در فیلم های عاشقانه

بعد از ساعت ها جستجو در شبکه های اجتماعی، وب سایت های سینمایی و پرس وجو از دوستان و آشنایان بالاخره یک فیلم عاشقانه را انتخاب می کنید و با شوق و ذوق فراوان به تماشای آن می نشینید. تنها نیم ساعت از تیتراژ ابتدایی گذشته که احساس می کنید همه صحنه ها خیلی آشنا است و انگار فیلم را قبلا دیدید. داستان کوتاهِ بالا سناریوی تکراری است که احتمالا بارها و بارها برایتان رخ داده. خیالتان راحت نه پای دژاوو وسط است و نه خدایی ننموده سلامت عقلتان دچار مشکل شده تنها با کوهی از کلیشه های مرگبار فیلم های عاشقانه روبه رو شدید که میلیون ها بار در آثار مشابه تکرار شده؛ حالا چه در نمونه های وطنی چه در فیلم های هالیوودی!

10 سریال دیزنی پلاس که در سال 2022 نباید از دست بدهید

دیزنی پلاس از زمان راه اندازی این پلتفرم در انتهای سال 2019 به یکی از محبوب ترین سرویس های پخش در سراسر دنیا تبدیل شده است. علت اصلی پیروزیت آن، کاتالوگ بزرگ محتوایش است اما به هر حال، این سرویس در طول زمان فعالیتش، فیلم ها و سریال های تلویزیونی بیشتری را به مجموعه خود اضافه نموده است. در سال 2021 سریال هایی مانند مندلورین، دبیرستان موزیکال، آثاری از دنیای جنگ ستارگان و چندین سریال پیشگامانه از دنیای سینمایی مارول از دیزنی پلاس پخش شدند و در سال 2022 نیز به غیر از فصل تازه سریال های قبلی، چندین مجموعه تازه به انتشار درمی آیند.

چرا فیلم های ترسناک با موضوع خانه های تسخیر شده را دوست داریم؟

با تصور یک عمارت ویکتوریایی تاریک و مرموز احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که در اعماق خانه موجود هراس انگیزی پنهان شده که می تواند در کسری از ثانیه زندگی ساکنین را زهر کند. احتمالا این نگرش به دوران کودکی مان بازمی شود. هراس از تاریکی شب، خزیدن زیر پتو و مچاله شدن با هر صدای ناآشنایی چیزی است که همه ما تجربه کردیم. گویی در دل تاریکی همه چیز تغییر ماهیت می دهد؛ راهروهای آشنای خانه شکل هندسی شان را از دست می دهند و به مکان هایی ترسناک تبدیل می شوند، وسایل مختلف تغییر شکل می دهند و غول های بی شاخ و دمی می شوند؛ مثلا چوب لباسی بی آزار اتاق روح سرگردان ترسناکی می شود که قصد جانمان را نموده و تا دخلمان را نیاورد آرام نمی گیرد. در حقیقت ترس ما از بی دفاعی در تاریکی سرچشمه می گیرد.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به عینک گوچی مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از خیانت های انیمیشنی تا کلیشه های عاشقانه؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خیانت های انیمیشنی تا کلیشه های عاشقانه؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید