ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارتاپ شکل گرفت

به گزارش عینک گوچی، استفاده از توان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برای توسعه علمی کشور، ایران را به این ظرفیت ارزشمند متصل و آن ها را به احتیاج های داخلی پیوند می زند.

ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارتاپ شکل گرفت

به گزارش گروه دانشگاه عینک گوچی، تا کنون بیش از 200 استارتاپ به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ایران راه اندازی شده این اتفاق برای 2400 نفر از دانش آموختگان داخلی فرصت شغلی ایجاد نموده است. سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که پلت فرمی برای استفاده از ظرفیت علمی و حرفه ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور است، نقشی موثر در شکل گیری این استارتاپ ها دارد.

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد این سامانه در پی راهکاری است تا در قالب حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه همانند پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و مشخص، راه اندازی کسب و کار های فناورانه، اشتغال در شرکت های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

بر همین اساس و ذیل این سامانه، تا به امروز بیش از 2400 نفر از کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور همکاری و ایران را در جهت توسعه علمی و فناورانه کمک نموده اند. این برنامه از متقاضیان با ارائه خدماتی مانند راه اندازی شرکت های دانش بنیان، جذب هیات علمی، نظام وظیفه، فعالیت های فناورانه و ... حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارتاپ شکل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارتاپ شکل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید