20 روش فوق العاده موثر برای درمان سینوزیت

به گزارش عینک گوچی، چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟ 20 روش فوق العاده موثر برای درمان سینوزیت، سینوزیت یعنی ورم و التهاب بافت سینوس ها، که در این شرایط سینوس های سالم با هوا پر می شوند ولی زمانی که با مایعات پر می شوند، مسدود می شوند.

20 روش فوق العاده موثر برای درمان سینوزیت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری عینک گوچی، سینوزیت یعنی ورم و التهاب بافت سینوس ها، که در این شرایط سینوس های سالم با هوا پر می شوند ولی زمانی که با مایعات پر می شوند، مسدود می شوند و باکتری ها در آن ناحیه رشد نموده و موجب عفونت می گردد.

چه شرایطی موجب گرفتگی سینوس ها می گردد؟

  • سرماخوردگی عادی
  • آلرژی در مخاط بینی
  • رشد کوچکی در غشاء بینی به نام پولیپ
  • انحراف بینی ، که باعث تغییر در ساختار حفره بینی می گردد.

داروی سینوزیت چیست؟

1-کمپرس آب گرم می تواند از درد در ناحیه بینی و سینوس ها بکاهد

2-قطره های بینی یا اسپری های بینی که حاوی مواد نانو بوده و به کاهش التهاب سینوس ها یاری می نماید.

3-در صورت داشتن آلرژی با تجویز پزشک می توان از آنتی هیستامین استفاده کرد

در صورت داشتن سیستم ایمنی ضعیف، پزشک داروهایی نظیر ایمیون گلوبین تجویز نموده که به بدن در دفاع از بیماری ها یاری می نماید

4-استنشاق ترکیب گیاهی به نام انفیه که ترکیب 5 گیاه دارویی عطسه آور است و باعث ایجاد عطسه های شدید و خروج رطوبت و ترشحات سینوس ها می گردد.

تشخیص سینوزیت

این ترکیب گیاهی درمان قطعی سینوزیت در مدت 45 روز می گردد، مگر اینکه فرد مبتلا به سینوزیت حاد و مزمن باشد.

داروی طبیعی برای درمان سینوس عفونی با استفاده از نسخه های طب سنتی

1-علائم را درمان کنید

قبل از اینکه بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن خود، تمرکز کنید و علت عفونت را از بین ببرید، اول بر روی درمان نشانه ها کار کنید همواره درمان علت های بیماری بسیار مهم تر از درمان علائم سینوزیت است.

2-هیدراته بودن

مقدار زیادی آب، آبمیوه بدون قند، آب گوشت و چای داغ بنوشید این مایعات باعث نازک شدن موکوس شده و به تخریب آن از سینوس های تحریک شده، هم یاری می نماید.

از نوشیدن الکل، نوشیدنی های کافئین دار، نوشیدنی های شیرین و همچنین مصرف سیگار اجتناب کنید چرا که باعث خشک شدن سیستم بدن می شوند.

3-مخاط های اضافی را از بین ببرید

غذاهای تند، مانند فلفل کایین و غیره را می توان با سرکه سیب و آب لیمو مخلوط کرد، تا یک اکسیر حل کننده و جدا کننده مخاط را ایجاد کند.

4-استنشاق بخور

بخور چند قطره اکالیپتوس یا روغن نعناع در آب گرم، موجب نرم شدن مخاط سخت و ضخیم بینی می گردد.

5-سرنگ آب نمک یا نتی پات

سرنگ را در سوراخ بینی چپ خود قرار دهید و به آرامی مخلوط آب نمکئرا به سمت چپ بینی وارد کنید. هدف را به سمت پشت سر خود قرار دهید، نه بالای سرتان. حین انجام این کار تنفس نکنید. سرنگ نباید هیچ گونه آسیبی به بینی شما برساند. اگر از نتی پات استفاده می کنید، آن را در سوراخ بینی چپ خود قرار دهید و ظرف را بلند کنید تا محلول وارد بینی شما گردد.

6-عصاره دانه گریپ فروت

عصاره دانه گریپ فروت (GSE)گریپ فروت یک آنتی بیوتیک طبیعی است که از دانه های گریپ فروت خشک شده تشکیل شده است توصیه می گردد که عصاره بینی گریپ فروت را چهار بار در روز بهره ببرید.

7-ریشه زردچوبه یا زنجبیل

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده ضد التهابی طبیعی می باشد و همچنین این ادویه نیز یک ضد اکسید کننده است. هنگامی زردچوبه با ریشه زنجبیل تند ترکیب و جوشانده گردد به کاهش مخاط و انسداد بینی ها و کاهش فشار سینوسی یاری می نماید.

8-سرکه سیب

دو یا سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب گرم یا چای اضافه نموده و سه بار در روز بنوشید، این ترکیب باعث کاهش تراکم مخاطی می گردد همچینین می توانید آن را با آبلیمو و عسل مزه دار کنید.

9-سوپ مرغ با سبزیجات

این درمان سنتی از سوپ استخوان، باعث سبک شدن حفره بینی و سیستم تنفسی می گردد و همچنین مواد معدنی مهمی را نیز به همراه دارد.

10-ترب کوهی

کمی ترب کوهی را با لیمو مخلوط نموده و میل کنید. این ماده توانایی قوی برای پاکسازی بینی است.

11-سیر و پیاز

هر دو این سبزیجات، باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شوند.

12-غذاهای غنی از ویتامین C12-

مصرف غذاهای عنی از ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و سرعت بهبودی سینوزیت را افزایش می دهد..

13-روغن پونه کوهی

روغن کوهی ،حاوی دو ترکیب قوی از کارواکرول و تیمول است، که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی هستند پیشنهاد می کنم، 500 میلی گرم روغن مایع را چهار بار در روز مصرف کنید و همچنین می توانید از بخور روعن پونه برای پاکسازی راه بینی بهره ببرید.

14-ویتامین C14-

ویتامین C،برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن لازم است، تا از سیستم بدن در مقابل ابتلا به عفونت ها محافظت می نماید..

15-اکیناسه

اکیناسه، گیاهی است که می تواند بدن را در برابر ویروس ها و باکتری ها حفاظت کند. بهتر است که مکمل اکیناسه را در هنگام بروز اولین نشانه های بیماری، مصرف کنید ..

16-ظرف نٍتی

استفاده از یک ظرف نتی به همراه محلول نمکی نیز می تواند به شدت مسائل سینوسی را بهبود دهد و راه های هوایی بینی را صاف کند.

17-رطوبت اضافه کنید

چه یک دستگاه بخور باشد، چه اسپری نمکی بینی، یا حمامی پر از بخار ، اضافه کردن رطوبت به هوا و عبور دادانش از بینی واقعا می تواند به کاهش تراکم مخاطی یاری کند.

18-روغن های ضروری گیاهی

برای پاک کردن سینوس ها، به طور طبیعی، از روغن اوکالیپتوس و روغن نعناع می توانید بهره ببرید برای این کار یک قطره از هر کدام را بر روی سقف دهان بمالید (فقط این کار را با روغنهای ضروری انجام دهید). سپس آب بنوشید و یا یکی می توانید روغن های ضروری را به هوا پخش کنید تا بتوانید آنها را تنفس کنید.

19-بخور بابونه و نعنا

خواص ضد التهاب گیاه نعنا به آرام کردنِ لایه مخاطیِ دستگاه تنفسی یاری می نماید و بابونه هم خاصیت آنتی بیوتیکی قوی در درمان سینوزیت دارد و التهاب مجرای تنفسی را از بین می برد.

به مدت 20 دقیقه بخورنعنا و بابونه ، با دم و بازدم شدید انجام دهید.دربین بخور هروقت چرک و عفونت در مخاط بینی زیاد شد آن را خالی کنید و دوباره بخور رو ادامه دهید تاچرک و عفونت حسابی از بینی شما خارج گردد.

از چه غذاهایی باید اجتناب کنید؟

قند: گلبول های سفید خون را کاهش می دهد که به مبارزه با عفونت یاری می نماید

آب میوه ها: اگر می خواهید آب میوه بنوشید آن را رقیق کنید.

محصولات لبنی: شیر و سایر محصولات لبنی فراوری کننده مخاط هستند، بنابراین بهتر است از مصرف آنها جلوگیری گردد

آرد و دانه های تصفیه شده: همه دانه های تصفیه شده ،می توانند باعث فراوری بیشتر مخاط شوند.

نمک: بدون مصرف آب کافی، نمک می تواند باعث کم آبی بدن گردد و فرایند بهبود التهاب سینوس ها را کاهش دهد

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "20 روش فوق العاده موثر برای درمان سینوزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 روش فوق العاده موثر برای درمان سینوزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید