نقش میوه ها در درمان بیماری ها

به گزارش عینک گوچی، بسیاری از انسان ها بلافاصله بعد از بروز بیماری در بدن خود راهی بیمارستان می شوند ولی جالب است بدانید که با روش ها و تکنیک های خانگی هم می توان در مقابل بیشتر بیماری ها ایستاد و آنها را درمان کرد. به همین منظور بسیاری از محققان طی آنالیز های علمی و متفاوت به این نتیجه دست یافته اند که برای بهبود هر بیماری و ناراحتی در بدن ما یک میوه وجود دارد.در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نقش میوه ها در درمان بیماری ها همه ما به میوه جات علاقه داریم ، کمتر کسی است که از هیچ میوه ای خوشش نیاید ، اما اکثرمان این میوه ها را فقط بخاطر طعم و ظاهر دلنشینشان می خوریم و اطلاعاتی در رابطه با فواید آنها نداریم. باید بدانید که بعضی از میوه ها می توانند باعث بهبود بیماری ها شوند.

بیشتر ما میوه ها را صرفاً برای مزه خوب و دلنشین شان می خوریم یا ممکن است انگیزه های دیگری از مصرف آنها داشته باشیم. اما اغلب ما نمی دانیم که همین میوه های دلچسب و خوش مزه می توانند در راه مبارزه با بیماری های کوچک و بزرگ یار و یاور ما باشند.

طب سنتی میوه درمانی را تقریبا برای درمان هر دردی توصیه می نماید . بسیاری از بیماری های گوارشی ، عفونی و پوست و مو با میوه درمانی اصولی درمان پذیرند.

مثلاً می دانستید که سیب می تواند به بهبود بوی دهان شما یاری کند و یا لیموترش باعث دفع سنگ کلیه گردد؟ این مطلب را بخوانید تا با فواید حیرت انگیز این میوه های بیشتر آشنا شوید.

تمشکسرشار از اسید لاجیک و آنتی اکسیدان که می تواند به جلوگیری از سرطانهای ناحیه گردن، مری و روده بزرگ یاری کند. عصاره تخم تمشک متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن یاری می نماید.

سیباین میوه دارای آنتی اکسیدان هایی است که فلاونویید نام دارند و می توانند خطر ابتلا به دیابت و آسم را کاهش دهند. سیب بعلاوه یک خوشبونماینده طبیعی دهان است که دندان ها را تمیز می نماید. ویتامین های مهم این میوه در پوست آن هستند.

شاه توترنگ این میوه از آنتی اکسیدان موجود در آن به نام آنتوسیامین می آید که خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد. عصاره این میوه می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی ریه را کندتر کند. در یونان باستان به این میوه ضد نقرس می گفتند و از آن برای درمان این بیماری یاری می گرفتند.

گلابیگلابی سرشار از فیبرهای محلول است که می تواند به جلوگیری از یبوست یاری کند. فیبرهای محلول ممکن است به کاهش مقدار کلسترول خون هم یاری و از بیماری های قلبی جلوگیری نمایند.1

گیلاسگیلاس برای سلامتی بدن بسیار مفید است و تأثیر زیادی در درمان بی خوابی، نقرس، آرتروز، بهبود عضلات و تنظیم قند خون دارد. گیلاس یکی از میوه های محبوب تابستانی در سراسر دنیا است که دارای طبع سرد و تر بوده و حاوی مقداری آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است. مطالعات بالینی محققان دانشگاه میشیگان ثابت نموده است که یک لیوان گیلاس حاوی 90 کالری است و به دلیل فیبر، پروتئین، ویتامین C و ویتامین A موجود در خود به افزایش فعالیت آنتی اکسیدان و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری خواهد نمود.

محققان معتقدند که گیلاس برای تقویت حافظه، کاهش خطر ابتلاء به بیماری های قلبی، کنترل قند خون در افراد دیابتی، کاهش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ، پیشگیری از پوسیدگی دندان، به تأخیر انداختن فرایند پیری، دفع سموم از بدن، کارکرد منظم قلب، تصفیه خون در سیستم دستگاه گوارش، تقویت قوای فکری، کنترل گواتر مزمن، از بین بردن سنگ مؤثر است؛ چرا که چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم بوده و کلسترول و سدیم ندارد اما فیبر خوراکی بالایی دارد.2

خربزهخربزه دارای ویتامین A است، از این رو در ترمیم و تجدید سلولهای بدن نقش دارد و با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماریهای سنگ کلیه و مثانه مفید است، در این بیماریها باید نمک و فلفل کمتر خورده گردد.

خربزه سرشار از ویتامین های A ،D و C و سلولز است؛ خربزه به دلیل دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می گردد.

اگر گوشت خربزه را له کنید و به صورت مرهم روی سوختگی های سطحی پوست بدن بگذارید، آن را معالجه خواهد نمود؛ تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تبهای شدید مفید است.

خربزه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می گردد؛ مغز تخم خربزه بو داده، طبیعت گرم دارد.

خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است؛ خربزه، رنگ چهره را روشن می نماید و بیماری استسقاء (احساس تشنگی دائمی) را درمان می نماید.

خربزه به هضم غذا یاری می نماید و رودل را برطرف می نماید؛ خوردن 8 گرم دم نموده پوست خشک شده خربزه ، سنگ مثانه را دفع می نماید.3

لیمو موثر در درمان فوری کبد چربلیمو یکی از برترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در شروع روز می تواند برترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

درمان فوری کبد چرب با استفاده از لبو و آب لبو:

لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر.آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه رااز فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو برترین درمان کم خونی است.

آب لبو یکی از راه های طبیعیه درمان پوکی استخوان است. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می نماید. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

انگور برای درمان فوری کبد چربیک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

درمان و برطرف سریع بیماری کبد چرب با گردوهرروز یک مشت گردو را به عنوان اسنک ، بجوید هم چنین می توانید گردو را روی سالاد، غذاهای جانبی ، سوپ و یا هر چیز پختنی بریزید.4

این میوه ها را باهم نخوریدنوشیدن مخلوطی از آب هویچ و پرتقال یکی از مضرترین ترکیب های غذایی است. مخلوط کردن این 2 میوه باهم و مصرف آن موجب بالا رفتن مقدار اسید خون در بدن می گردد. علاوه بر این، اختلال در عملکرد کبد و تحریک پذیری طحال نیز از دیگر عوارض مصرف این 2میوه با هم است.

مصرف خربزه و لیمو نیز همراه هم ترکیبی را به وجود می آورد که موجب اختلال در فراوری هموگلوبین خون می گردد و انتها کم خونی را با خود به همراه می آورد.

هرگز هندوانه را با میوه های دیگر میل نکنید زیرا موجب نفخ شکم می گردد.

یک ساعت قبل از غذا میل کنیدمصرف میوه هایی مانند لیمو، پرتقال، آناناس، گریپ فروت و خیار یا آب آنها بهتر است یک ساعت قبل یا یک ساعت بعد از صرف وعده غذایی صورت گیرد. مصرف این نوع از میوه ها موجب کاهش کلسترول و اسیداوریک خون می گردد.

بی خواب ها بخواننداگر دچار بی خوابی هستید یا از خستگی مفرط رنج می برید، زردآلوی رسیده بخورید. مصرف زردآلوی رسیده برای داشتن ویتامین های گروه B به درمان بی خوابی، خستگی، گیجی و ناراحتی های عصبی و روحی یاری می نماید. درضمن توجه داشته باشید مصرف بی رویه این میوه موجب بروز اختلال در هضم مواد غذایی و بروز اسهال می گردد.5

پی نوشت:

1.www.salamattv.ir

2.www.imna.ir

3.www.tasnimnews.com

4.www.borna.news

5.www.jadidtarin.com

منبع: راسخون

به "نقش میوه ها در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش میوه ها در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید